    From: p...@g...com
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Reklamacja w sieci sklepów
    Date: Tue, 12 Jun 2007 01:35:14 -0700

    Panowie, dziękuje za Wasze opinie.

    Każdy ma swoje racje, pewnie macie część racji w tym, że zawsze
    konsument, może dokonać innego wyboru.
    Zawsze można pójść gdzie indziej, można nie kupować w tym, lub innym
    markecie.

    Jednak, a myśle, że pewnie każdy z Was postępuje ogólnie fair, było by
    miło, jeśli placówki handlowe w większym stopniu starały się, ogólnie
    wyjść na przeciw oczekiwaniu klientów traktując ich po prostu w
    porządny sposób. Jesteśmy przyzwyczajeni do postępowania na zasadzie,
    zły operator to go zmień, zły serwis to go zmień, złe usługi
    hostingowe to je zmień itd. Mam wrażenie jednak, spędzając sporo czasu
    za granicą, że nasz handel postawiony jest na zasadzie, róbmy jak
    chcemy dopóki ktoś tego nie zauważy.

    Zawsze można powiedzieć, że tego typu relacje dotyczą jakiś niszowych
    produktów, tanich, a płacąc więcej w lepszych sklepach, nie sieciach
    dostajemy więcej. Ale ja tego nie doświadczyłem, a miałem kilka
    przygód reklamacyjno serwisowych, czasami nawet przedmiotów o wartości
    kilkunastu tysięcy jak np. stacja robocza u mnie w firmie, czy
    telewizor plazmowy, i na prawdę usługi serwisowe, bądź dbanie o
    klienta, jest na nieprawdopodnie złym poziomie w tym kraju.

    Nie należę do osób, które wyszukują wad i lubią szukać dziury w całym,
    ale oczekuje, jeśli już wydam jakąś kasę, i coś się dzieje złego ze
    sprzętem, ma jakąś widoczną wadę, która uniemożliwia jego poprawną
    pracę, - to oczekuje przynajmniej jakiegoś dobrego przepływu
    informacji i dobrych chęci ze strony serwisantów, a nie kłamią,
    przekładają terminy itp.

    I nie będę ukrywał, że wkurza mnie fakt, że markety, sieci muszą
    pracować w wigilie, czy święta bożego narodzenia - i nie sądze, żeby
    ktoś z nas ucierpiał, jakby te dziewczyny z kas poszły do domu i
    zrobiły sobie kolacje, a ja bym nie kupił panela na podłoge, albo
    telefonu. Jakoś tak to działa za granicą, i jest ok. Ba, w austrii nie
    mogłem znależć stacji benzynowej w miasteczku narciarskim w godzinach
    późno wieczornych, bo były zamknięte. W sumie byłem zdziwiony, ale
    później pomyślałem, że cholera, moge zatankować rano i nic się nie
    zmieni, a facet siedzi z żoną i jest git. A dalej mam wrażenie, że u
    nas po prostu ciśnie się jak można, ale nie jakościowo, tylko tak,
    żeby nabić portfele jeszcze bardziej.

    Dziwne jest to, że u nas dalej marginalnym ogniwem jest człowiek. A to
    dla niego i innych sprawy powinny być wygodnie i dogodnie ułożone.

    Odbiegłem lekko, wybaczcie.
    Zmierzam do tego, że powinno się grać fair, i nie można się dziwić
    tym, że chciałem reklamować towar w innym markecie tej samej sieci, bo
    to nie jest jakieś dla mnie mega dziwne, jeśli by ktoś przyjął
    reklamacje i ją zrealizował. Po prostu.