  • Data: 2006-11-21 06:33:16
    Temat: Re: Reklamacja usługi płatnej SMSem
    Od: "Adam" <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    axell wrote:
    > Usługa SMS jest chyba najbardziej nieuczciwą usługa operatorów GSM w
    > stosunku do klientów na rynku - płaci się tylko i wyłącznie za wysłanie
    > sms, żadne dostarczanie zwrotne kodów,

    To chyba niestety prawda. Ja mam umowę z operatorem GSM (C) tylko na
    świadczenie uslug telekomunikacyjnych (czyli przesyłu sygnałów -
    Prawo telekomunikacyjne). Z tego co się orientuję, konstrukcja prawna
    płatności przez sms (Premijm SMS) jest nieco "naciągana". Chodzi o
    to, że operator GSM odkupuje faktyczną uslugę od usługodawcy (A) i
    odsprzedaje końcowemu konsumentowi w postaci usługi
    telekomunikacyjnej. Oznacza to, że formalnie konument płaci jedynie
    za przesył sygnałów, tj. za medium, a przesyłaną treść otrzymuje
    nieodpłatnie. Poza tym nie występuje jakiekolwiek związanie umową
    między konsumentemn a operatorem GSM co do zakupu tej konkretnie
    uslugi. Podobno temat jest dokładnie omówiony w najnowszym numerze
    kwartalnika "Prawo teleinformatyczne" ale kto czyta takie rzeczy?? :-)
    Z powyższego wynika, że jedynym podmiotem zobowiązanym do
    rozpatrzenia mojej reklamacji jest faktyczny usługodawca (w moim
    przypadku pit.pl), bo, jak rozumiem, klikając po ich stronie zawarłem
    umowę kupna-sprzedaży jakiegoś tam formularza. A że kodu nie
    dostalem, formularza nie ściągnąłem, więc mówimy tu o
    "niewykonaniu usługi". Jest natomiast dla mnie pewne, że pośrednika
    (B czyli w moim przypadku wapacz.pl) całkowicie mogę olać, bo, jak
    pisałeś, nie muszę nawet wiedzieć, że taki pośrednik występuje.
    Nie zawierałem z nim w żadnym momencie żadnej umowy. Na stronach
    pit.pl jest jedynie wzmianka, że "W przypadku wysłania
    mikropłatności SMS o poprawnej treści oraz braku SMS-a zwrotnego z
    kodem proszę o przesłanie na adres r...@w...pl
    następujących informacji [...]", co według mnie w żaden sposób nie
    może być traktowane jak informacja, że istnieje jakiś osobny
    pośrednik, z którym ja wchodzę w jakąkolwiek umowę.
    Czy dobrze kombinuję, że reklamację musi rozpatrywac pit.pl?
    Adam