eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoReklamacja towaru - a kompletność wyposażenia › Re: Reklamacja towaru - a kompletność wyposażenia
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: fi5h <f...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Reklamacja towaru - a kompletność wyposażenia
    Date: Mon, 13 Dec 2004 10:22:05 +0100
    Organization: news.onet.pl
    Lines: 40
    Sender: f...@p...onet.pl@2.eia.pl
    Message-ID: <cpjmvb$ggd$1@news.onet.pl>
    References: <cp174p$48i$1@inews.gazeta.pl> <cp945u$1l$1@news.onet.pl>
    <cpct0v$k0f$2@news.onet.pl> <cpiuij$ai5$3@news.onet.pl>
    <cpj3tg$2dm$1@news.onet.pl> <cpjinu$2hm$1@news.onet.pl>
    <cpjjq2$2ar$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 2.eia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1102929707 16909 212.160.136.163 (13 Dec 2004 09:21:47 GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 13 Dec 2004 09:21:47 GMT
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; PL; rv:1.7.3) Gecko/20041007
    Debian/1.7.3-5
    X-Accept-Language: pl, en
    In-Reply-To: <cpjjq2$2ar$1@news.onet.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:263063
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik kam napisał:

    podczepie jeszcze tutaj cos takiego :


    Sprzedawca musi ustosunkować się w ciągu 14 dni do żądań zgłoszonych w
    ramach reklamacji - jeśli zachowa milczenie, uznaje się, że reklamację
    uznał za uzasadnioną. Przepisy nie określają trybu i terminów
    rozpatrywania reklamacji - stwierdzają tylko, że powinno się to odbyć w
    odpowiednim czasie. Decyduje tu rodzaj towaru i cel jego nabycia. Klient
    ma 2 miesiące od chwili wykrycia wady na zgłoszenie reklamacji, a jego
    roszczenia z tytułu reklamacji przedawniają się z upływem roku od
    stwierdzenia przez niego niezgodności towaru z umową.

    czyli co to znaczy wg Ciebie ustosunkowac sie ? :) czy jest to
    zalatwienie reklamacji czy wyrazenie swojego_stosunku_ do zadan klienta
    i jego reklamacji.
    Zgodnie z tym co wlasnie rozmawiale mz rzecznikiem na szkoleniach , ta
    babeczka sama stwierdzila ze ten tryb dochodzenia roszczen jest duzo
    gorszy czasem dla klienta jesli zalezy mu na czasie, bo reklamacjia moze
    trwac znacznie dluzej.
    Stwierdzila ze wystarczy nawet na ostatni dzien wyslac klientowi
    zawiadomienie o przyjeciu jego roszczen i np. poinformowanie go kiedy
    reklamacja zostanie zrealizowana.
    Oczywiscie zadalem magiczne pytanko o ten _odpowiedni czas_/
    Troche nie bardzo wiedziala jak to uzasadnic wiec powiedziala ze
    powinien byc odpowiedni, ale z drugiej strony tez nie za dlugi itp.
    Jednoznacznie nie potrafila powiedziec w jaki sposob mozna go ustalic.
    Powiedziala ze im szybciej tym lepiej heh.

    Na szczescie jak jest cos takiego to na ogol u mnie juz samo usuniecie
    niezgdnosci jesli jest miesci sie nawet w tych 10-14 dniach bo przeciez
    sprzet sam tez oddaje odrazu po przyjeciu do odpowioedniego serwisu do
    sprawdzenia wiec wiekszego problemu z tym nie mam, ale sam fakt ze
    ustawa tego nie precyzuje i uwazam to za babola, bo powinno byc to jakos
    chociaz ograniczone odpowiednio.
    No nie wiem moze masz inne zdanie na ten temat.

    --
    fi5h

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1