eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoReklamacja - poleconyRe: Reklamacja - polecony
  • Data: 2010-07-29 14:37:01
    Temat: Re: Reklamacja - polecony
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    wilku pisze:
    >
    >> Reklamacja jest złożona w momencie, kiedy odbiorca mógł się z nią
    >> zapoznać. Czyli wówczas, kiedy list odebrał, albo - jeśli nie odebrał
    >> z własnej winy - ostatniego dnia awizowania.
    >
    > Czy to oznacza ze np jezeli termin na zlożenie reklamacji wynosi jeden
    > miesiąc to tak naprawdę najlepiej wyslać na 14 dni wcześniej + czas na
    > dotarcie przesyłki? No bo jeżeli listonosz przyjdzie do firmy na 10 dni
    > przed upływem terminu i nie zastanie nikogo w lokalu to reklamacja
    > spędzie 14 dni w placówce pocztowej i zostanie doręczoną de facto po
    > upływie terminu do jej wniesienia.


    Podaj konkretny przykład, kiedy jest miesięczny termin na złożenie
    reklamacji. Zazwyczaj terminy są dłuższe (np. roczne), i tak - złożenie
    reklamacji liczy się od dnia dotarcia pisma.

    "Nadanie na poczcie=złożenie w..." wymaga szczególnego przepisu (jest
    tak w sądzie, urzędzie skarbowym, zusie itp.).

    Nieraz nadanie=złożenie w przypadku umów cywilnych, np. operator
    telekomunikacyjny jest w terminie, kiedy w ciągu 30 dni nada list z
    odpowiedzią negatywną na reklamację.

    Ponadto dwie strony mogą w umowie ustalić, że dzień czegoś tam, to
    dzień nadania tego czegoś na poczcie. Jeśli ktoś wyznacza krótki termin,
    warto w ten sposób się zabezpieczyć.

    --
    Liwiusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1