eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoReklamacja - brak pudełka › Re: Reklamacja - brak pudełka
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: "Tomek" <p...@z...spamem.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Reklamacja - brak pudełka
    Date: Wed, 25 May 2011 15:09:09 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 38
    Message-ID: <iriv1m$9hk$1@news.onet.pl>
    References: <irdjlg$lv$1@inews.gazeta.pl> <irdk3u$vqi$1@news.onet.pl>
    <irdkjj$3s7$1@inews.gazeta.pl> <irdldv$5no$1@news.onet.pl>
    <irdllo$7cg$1@inews.gazeta.pl> <irdlqc$70p$1@news.onet.pl>
    <irdm40$8tg$1@inews.gazeta.pl> <irdm7q$9d6$1@news.onet.pl>
    <irdmoq$b1g$1@inews.gazeta.pl> <irdn65$db1$1@news.onet.pl>
    <4ddb3ff4$0$2503$65785112@news.neostrada.pl> <irg9ou$oh3$1@news.onet.pl>
    <s...@p...org>
    <4ddbaccf$0$2488$65785112@news.neostrada.pl> <irgsro$7im$1@news.onet.pl>
    <4ddcba41$0$2453$65785112@news.neostrada.pl> <irinlh$6p6$1@news.onet.pl>
    <s...@p...org> <irir5j$n1p$1@news.onet.pl>
    <s...@p...org>
    NNTP-Posting-Host: 94-40-90-251.idk.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1306328950 9780 94.40.90.251 (25 May 2011 13:09:10 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 25 May 2011 13:09:10 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6090
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:678295
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Wojciech Bancer" <p...@p...pl> napisał:

    > Więc bądź uprzejmy merytorycznie odpisać w jaki sposób chcesz reklamować
    > u sprzedawcy i podaj podstawę prawną (drugi, czy trzeci raz o to proszę).


    Cały czas piszę o Niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową, celowo pomijając
    termin GWARANCJA. Większość się domysliła - Ty nadal nie. Szkoda.

    Reklamację z tytułu Niezgodności można zrobić w ciągu dwóch lat (24 miesięcy) od
    daty wydania towaru (wykonania/oddania dzieła - rzeczy ruchomej.

    Trwa 24 miesiące, 2 miesiące mamy na zgłoszenie danej usterki od chwili jej
    powstania, jeśli do 6 miesięcy ujawni się usterka przyjmuje się, że istniała już
    w dniu nabycia towaru.
    Konsument musi powiadomić sprzedawcę (usługodawcę) o stwierdzeniu niezgodności
    towaru (dzieła) z umową w ciągu dwóch miesięcy od ujawnienia się niezgodności -
    jeśli nie zrobi tego w ciągu dwóch miesięcy, traci uprawnienia do reklamowania
    tej niezgodności.

    Reguluje ją Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego. Dotyczy umowy kupna-sprzedaży
    zawartej tylko pomiędzy przedsiębiorcą, a konsumentem, a dokładnie Art 10. pkt
    1.

    http://www.mg.gov.pl/NR/rdonlyres/02CDFF11-4217-4078
    -A37A-240588C1EDBF/16575/Ust_o_szczegol_warunkach_sp
    rzed_konsumenc_tekst_je.pdf
    który mówi jasno i wyraźnie:
    "Art10
    1. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jedynie
    w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru
    kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie wymiany towaru. Jeżeli
    przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony mogą ten termin skrócić,
    jednakże nie poniżej jednego roku."

    To chciał dokładnie usłyszeć autor wątku, ale oczywiście stado czepialskich nie
    może dać za wygraną, lepiej się uczepić i bic pianę, to takie polskie prawda?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1