    From: "Keruj" <k...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Reklamacja Bucików - problem
    Date: Thu, 3 Jul 2003 14:14:37 +0200

    > Sprawa przedstawia się następująco - 2 miesiące temu zakupiłem synkowi
    > sandałki skurzane. Po tygodniu urzytkowania klamra przyszyta na nitkę
    > odpruła się uniemożliwiając noszenie sandała. Zaniosłem do reklamacji.
    > Przyszycie klamerki (dosłownie na 5 niteczek) trwało regulaminowe 21 dni.
    Po
> [...]
    > okazuje się że w trakcie 8 tygodni od zakupu (liczę już następny okres
    > reklamacji czyli 3 tyg.) dziecko będzie chodziło tylko 2 tyg. w bucikach.
    > Zaznaczam że oberwanie się sprzączki (klamry) nie było z winy użytkownika.
    > Sprzedawca twierdzi że napraw może być w nieskończoność a zwrotu
    pieniędzy
    > nie będzie nigdy.
    >
    > Proszę o poradę kiedy należy się zwrot pieniędzy a kiedy wymiana towaru na
    > nowy ? Ile musi być reklamacji aby zwrócili pieniądze ? Na ile jest teraz
    > gwarancja czy rękojmja ? Czy po każdej naprawie termin na reklamacje

    Proponuje przy nastepnej reklamacji skorzytsac z prawa rekojmi ... jesli
    towar zostanie naprawiony i znowu pojawi sie jakas wada wtedy mozna zadac
    wymiany towaru na nowy

    k.c.
    Art. 560. § 1. (168) Jeżeli rzecz sprzedana ma wady, kupujący może od umowy
    odstąpić albo żądać obniżenia ceny. Jednakże kupujący nie może od umowy
    odstąpić, jeżeli sprzedawca niezwłocznie wymieni rzecz wadliwą na rzecz
    wolną od wad albo niezwłocznie wady usunie. Ograniczenie to nie ma
    zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona przez sprzedawcę lub
    naprawiana, chyba że wady są nieistotne.

    Keruj