eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRejestracja działalności w wynajmowanym lokalu.Re: Rejestracja działalności w wynajmowanym lokalu.
  • Data: 2007-03-21 15:22:31
    Temat: Re: Rejestracja działalności w wynajmowanym lokalu.
    Od: p...@g...com szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 21 Mar, 15:53, "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl> wrote:
    > Użytkownik dość niespodziewanie napisał(a):
    >
    > > Witam
    >
    > > Mam taki oto problem: moja narzeczona chce zarejestrować działalność
    > > gospodarczą w mieszkaniu które wynajmujemy. (...) Jeszcze
    > > dodam, że miejscem wykonywania działalności nie było by to mieszkanie.
    >
    > W zgłoszeniu do ewidencji należy podać adres zameldowania i adres
    > wykonywania działalności - czy narzeczona jest zameldowana w tym mieszkaniu?
    > Bo jeśli nie, to nie ma podstaw, w świetle Twojego pytania, do "
    > rejestrowania działalności" pod tym adresem.

    Nie jest zameldowana, a co gorsza nie jest na nią też podpisana umowa
    najmu. Czyli wg. Twoich słów chyba zarejestrowanie w tym lokalu
    odpada...

    > Jeśli zaś jest zameldowana, to podaje ten adres + adres wykonywania
    > działalności i nie ma problemu z właścicielem, bo przecież ona w tym lokalu
    > mieszka a nie wykonuje działalności.
    > Można jeszcze podać odrębny adres do korespondencji - od wczoraj jest
    > bardzo ważne, żeby pamiętać o konsekwencjach podanego adresu.
    >
    > BTW - jakiś urząd domaga się tytułu do lokalu w którym ma być działalność,
    > czy tylko tak pytasz? Bo ZTCW nikt nie powinien się interesować tytułem
    > prawnym do lokalu, o ile nie jest to działalność regulowana, podlegająca
    > przepisom szczególnym.

    W urzędzie skarbowym chcą prawo własności lokalu, albo umowę najmu...
    tyle że jak wspominałem umowa najmu nie jest na nią i w umowie jest
    punkt mówiący, że lokal jest przeznaczony wyłącznie na cele
    mieszkalne. Tylko czy to odnosi się też do rejestracji działalności w
    tym lokalu czy tylko do prowadzenia w nim działalności. W tym
    przypadku działalność nie była by prowadzona w tym lokalu tylko u
    klientów.

    Już chyba o wiele prościej będzie wykupić usługę wirtualnego biura...
    albo zarejestrować działalność u rodziców narzeczonej, tylko to znowu
    jest problem bo trzeba chyba podpisywać umowę najmu albo użyczenia i
    nie wiem czy od tego nie trzeba płacić podatku.
    Już na samym początku takie schody... odechciewa się w ogóle cokolwiek
    zakładać...

    Pozdrawiam

    >
    > --
    > Roman Rumpel GG 9429617 Skype: siedemrumpli
    > "kiedy zażywam żeń-szeń, to pamiętam, gdzie położyłem Viagrę"
    > C Hollywood Homicide


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1