  • Data: 2007-05-05 18:14:32
    Temat: Re: Reforma emerytalna a urodzeni przed 31.12.1948
    Od: kam <x#k...@w...pl#x> szukaj wiadomości tego autora

    Rafal napisał(a):

    > o ile sie orientuje reforma emerytalna nie obejmie osob urodzonych
    > przed 31.12.1948 i wejdzie w zycie z poczatkiem roku 2008.

    reforma była kilka lat temu...

    > Dotychczasowe przepisy obowiazywac wiec beda tylko do konca biezacego
    > roku. Pytanie moje jest nastepujace. Jakie przepisy obowiazywac beda
    > mezczyzne urodzonego 05.04.1948 roku. W kwietniu 2008 bedzie mial lat
    > 60 i zgodnie z dotychczas obowiazujacymi przepisami bedzie mogl
    > przejsc na emeryture. Tyle, ze one wtedy juz nie beda obowiazywaly.
    > Nowe zas maja go rowniez nie dotyczyc. Wiec co z nim bedzie?

    zgodnie z dotychczas (i pewnie w przyszłości) obowiązującymi przepisami
    może przejść na emeryturę w wieku 65 lat
    chyba że pracował np. w szczególnych warunkach lub w szczególnym charakterze
    ale również przepisy dotyczące tej sytuacji nie mają się chyba zmieniać...

    zmiana wraz z początkiem 2008 roku (polegająca na utracie możliwości
    przejścia na emeryturę na "starych" zasadach w przypadku niespełnienia
    wynikających z nich wymogów) dotyczy osób urodzonych między 1 stycznia
    1949 a 31 grudnia 1968 r.

    KG