  • Data: 2009-12-04 17:56:37
    Temat: Re: Realia sądowe, zasady dobrego wychowania
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 4 Dec 2009, przypadek wrote:

> [...]
    [...]
    > Możesz rzeczowo, już po rozprawie, zwrócić się do Sadu pisemnie
    > z wnioskiem o sprostowanie protokołu - jesli te slowa sie tam nie
    > znajda.

    Czy nie jest tak, że w "zwykłym" trybie w protokole zapisywane jest
    "streszczenie przebiegu" rozprawy (na co były już tu skargi, że
    może przypominać "co protokolat sobie wyobrażał na ten temat"),
    zaś "literalny" zapis treści wymaga wyrażenia stosownego
    wniosku/żądania w trakcie rozprawy, krótko mówiąc: jak wniosku
    nie było, to prawidłową odpowiedzią będzię "ze względu na
    stosowanie formy <tu nazwa jak się nazywa formalnie>
    nieistotne dla przebiegu rozprawy treści nie zostały
    zapisane dosłownie, nie mogą więc zostać skorygowane"?

    > Jesli wniosek bedzie naprawdze rzeczowy, to decyzja czy sad go
    > uzna czy nie jest bez znaczenia - zostanie w aktach i rzutuje.

    A chyba ze tak. Ale mnie zaciekawiła sama możliwość "ominięcia
    meritum", czyli jak to się formalnie nazywa, "zostawienia
    bez rozpatrzenia" :)

    pzdr, Gotfryd