eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawojak wypowiedzieć umowę wynajmu mieszkania (kara w umowie) › Re: Re: jak wypowiedzieć umowę wynajmu mieszkania (kara w umowie)
  • Data: 2015-01-10 17:36:49
    Temat: Re: Re: jak wypowiedzieć umowę wynajmu mieszkania (kara w umowie)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 10 Jan 2015, starypierdziel wrote:

    > a nie wposminałeś, że mogę proponować rozwiązanie za porozumieniem - czyli
    > nie jest to (wypowiedzenie) jedyna ścieżka

    To już masz odpowiedź od Liwiusza.

    > A czy wie ktoś, czy wypowiedzenie (jeśli jest przewidziane w umowie) -
    > czy musi być z końcem mca?

    Przeczytaj część KC z nagłówkiem "termin".
    Tam masz opisy na temat sposobu interpretacji terminów.

    > czy też jeśli tego umowa nie precyzuje to
    > móże bvyć natychmiastowe (czy też KC to precyzuje jakoś ..)?

    Ale przecież COŚ umowa precyzuje - na przykład to, co jest
    "jednostką rozliczeniową" okresu najmu.
    Czy płacisz 100zł za tydzień, 450 zł za miesiąc czy 5200zł/rok.
    By default jednostką jest CAŁY okres rozliczeniowy.
    By default jednostką rozliczeniową jest miesiąc (669 KC).
    Od "jednostki rozliczeniowej" w 673 KC jest uzależnienie
    ustawowych terminów wypowiedzenia, plus art. 688 dopisek dla
    najmu lokalu (wyraźna regulacja "na koniec").

    pzdr, Gotfryd