eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoUszkodzenie koła na dziurze, wymuszenie oświadczenia, brak pomocy drogowej - jakieś dno › Re: Re: Uszkodzenie koła na dziurze, wymuszenie oświadczenia, brak pomocy drogowej - jakieś dno
    From: John Kołalsky <j...@k...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Re: Uszkodzenie koła na dziurze, wymuszenie oświadczenia, brak pomocy
    drogowej - jakieś dno
    Date: Fri, 13 Dec 2013 18:34:16 +0100

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > Jakby rzucić okiem do art.21.1.3.g PDoOF:
    > http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,13,13,700,60
    057,20131123,zwolnienia-przedmiotowe.html
    > ... to wychodzi, że usiłują uniknąć WYCENY szkody.
    >
    > Bo jeśliby szkoda była wyceniona (nie powiem na 100% bo nigdy
    > się z bliska nie przyglądałem, ale na mój gust przy kwotach
    > które wchodzą w rachubę wcale nie trzeba by rzeczoznawcy),

    Jak to nie trzeba rzeczoznawcy ?

    > to IMO miałby zastosowanie p.3 bez zastrzeżenia (wprost
    > wg KC), znaczy zwolnienie z podatku.

    To ja nie widzę przeszkód by to wycenić pod warunkiem, że dostanę zwrot tej
    wyceny bo rzeczoznawca kosztuje 250 zł czyli mniej więcej tyle ile podatek
    od odszkodowania co prawda tego minimalnego, ale jakoś nie czuję by mi się
    udało wywalczyć coś więcej.

    > A tak jest to "umowna ugoda", kwota ustalona w oderwaniu
    > od wartości szkody, faktycznie od czegoś takiego nie klepniętego
    > przez sąd podatek się należy.

    Czyli musiałbym wnieść do sądu sprawę o ustalenie wysokości odszkodowania np
    zgodnie z zawartą ugodą.

    > Fiskus nie chce, aby ani możliwość zawyżania ani możliwość
    > zaniżania szkody stała się powodem niepłacenia podatku :>
    >
    > [...]
    >
    > Z jednej strony, można to rozumieć jako pouczenie mające zapobiec
    > usiłowaniu uzyskania nienależnego świadczenia.

    No to należało zatutułować to "pouczenie" a nie "oświadczenie"

    > W sumie racja - skoro poszkodowany zgadza się na określone
    > odszkodowanie, to drugi raz mu się ono nie należy.

    No tak. Zasadniczo nie widzę w samym oświadczeniu niczego rażącego tylko nie
    byłem świadomy, że takie oświadczenie w ogóle składam. No sorry, ale nie
    wzywałem policji by podpisywać oświadczenia na różne inne okoliczności niż
    stwierdzenie uszkodzenia.

    > A że druga strona wskazuje na zamiar wystrychnięcia na dudka
    > "wezmę ile dadzą i nie będę dochodził ile się należy" to
    > już *formalnie* inna sprawa.
    > Zagmatwanie ma pewnie zniechęcić do próby podważenia tej wersji.

    Tak to właśnie postrzegam. Ale może nie mam racji. Może np to dochodzenie
    przez urząd ma być korzystniejsze. Na razie w to wątpię bo muszę zmniejszyć
    kwotę ubezpieczenia o podatek.

    PS Nareszcie dotarliśmy do czegoś sensownego