  • Data: 2009-10-17 14:18:17
    Temat: Re: Re: "Humanitarne" wg sądu zabijanie psów [o "wyższości" psa nad tucznikiem]
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 16 Oct 2009, JaMyszka wrote:

    > Trolujesz czy się czepiasz?

    Obstawiam to pierwsze :)
    Znaczna większość społeczeństwa nie zdaje sobie sprawy, że zarówno
    zrobienie kanapek własnym dzieciom (jako obowiązek ustawowy)
    jak i sprzedaż osobiście lub "rodzinnie" zebranych grzybów
    ma *formalne* podstawy do zwolnienia z podatku - jest przepis,
    podatek się nie należy, mimo istnienia "świadczenia".
    Kanapki przytaczam dlatego, że raz na pół roku ktoś je wyciąga
    na .podatki zza pasa w dyskusji o "nieodpłatnych świadczeniach",
    w podobnym stylu :) (znaczy "to co, jak robię kanapki własnym
    dzieciom to podatek się należy?")

    > Nawet ja wiem, że dochód ze sprzedaży runa leśnego i produktów ze
    > swojej działki nie podlega opodatkowaniu. Jedynym wymogiem przy
    > sprzedaży grzybów jest posiadanie zaświadczenia z Sanepidu
    [...]
    > Co do żurku to nie mam wiadomości

    To są chyba bakterie albo grzyby "wraz z podłożem hodowlanym",
    którym (podłożem) są jadalne rośliny, więc wychodzi czysta
    sprzedaż osobiście wyprodukowanych produktów rolnych - nie
    podlega pod podatek dochodowy.
    Mylę się gdzieś? :)
    Tak, wiem, uwaga że hodowane w celach spożywczych bakterie
    jakby nie było pozostają roślinami - więc hodowca jest
    rolnikiem - może się wydawać szokująca, ale przecież *formalnie*
    tak jest, prawda?

    pzdr, Gotfryd