eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRapidShare.com i jego legalność a "domorosłe" wyszukiwarki Rapidshare › Re: RapidShare.com i jego legalność a "domorosłe" wyszukiwarki Rapidshare
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: RapidShare.com i jego legalność a "domorosłe" wyszukiwarki Rapidshare
    Date: Tue, 30 Oct 2007 10:29:51 +0100

    On Mon, 29 Oct 2007, Pawel Lenart wrote:

    > Witam.
    >
    > Zastanawiam się nad istnieniem i legalnością serwisu RapidShare
    > pozwalającego na wrzucanie i udostępnianie plików (nie szukam problemu
    > - po prostu mnie to ciekawi). Pozwolę sobie oszacować, że na około 4
    > petabajty danych znajdujących się na ich serwerach 99% to pełne wersje
    > gier, programów i filmów. Jak to w ogóle działa? Z tego co słyszałem,
    > do RapidShare nie można się przyczepić w kwestiach prawa i
    > udostępniania tych plików z racji tego, że nie posiadają wewnętrznej
    > wyszukiwarki i to już zależy od użytkownika, który wrzucał, czy
> [...]

    Pogdybam.
    Mocno nieadekwatnie, bo rzeczy do wartości niematerialnych nie bardzo
    są przystawać, ale jakoś dyskusję trzeba zacząć.
    Załóżmy że wiedziałbyś o tym, iż daleki sąsiad ma bimbrownię.
    Czy i za co można się przyczepić prawnie, jeśli będziesz informację
    i "nielegalnie posiadanych zasobach", która to informacja oczywiście
    moze być wykorzystywana do powiększania skali łamania prawa podatkowego,
    rozpowszechniał i upubliczniał?
    Oczywiście aby podobieństwo mimo ułomności było pełniejsze, trzeba by
    wziąć przypadek kiedy bimbrownik trzyma owe "zasoby" w czyjejś komórce,
    a jeszcze lepiej w publicznie dostępnej przechowalni bagaży :)

    pzdr, Gotfryd