  • Data: 2010-10-22 13:25:59
    Temat: Re: Rak toczący wymiar sprawiedliwości - co o tym sądzicie?
    Od: Adam Kłobukowski <a...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 22.10.2010 15:23, Icek wrote:

    > Rak zjadający polski wymiar niesprawiedliwości ma już przerzuty. Potrzebna
    > jest konsekwentna praca u podstaw aby:
    >
    > 1. wyeliminowac słabe jednostki z grona sędziowskiego

    Słabe? T znaczy wydające wyroki które Ci się nie podobają? Sędzia nie
    jest od tego aby kogokolwiek zadowolić tylko wydać wyrok w ramach
    obowiązującego prawa.

    > 2. przykładnie karać wszystkich sedziow, prokuratorow, policjantow ktorzy
    > łamią prawo (przykłądowo kara kodeksowa x 2 + brak możliwości zawieszenia
    > jeżeli zajmował stanowisko i popełnił przestępstwo)

    Już są karani, wyrzuceniem z zawodu.

    > 3. Sprawdzac jakość pracy sędziów poprzez choćby statystyczną kontrolę
    > ilości apelacji

    Miara jakości zupełnie nietrafiona - wniesienie apelacji jest niezależne
    od wyroku.

    > 4. zmieniać powoli ale systematycznie bzdurne przepisy

    A to i owszem.

    Adam Kłobukowski