  • Data: 2010-10-22 15:44:36
    Temat: Re: Rak toczący wymiar sprawiedliwości - co o tym sądzicie?
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-10-22 16:57, Michał Gut pisze:
    > no coz.... chyba zrewiduje swoje poglady na ten temat.
    >
    > a jestem ciekaw - jeśli czyto hipotetycznie bylaby absolutnie 100%
    > pewnosc ze dany delikwent dopuscil sie np. mordu to bys zaakceptowal ks
    > czy po prostu uwazasz ze nie mozna odebrac przestepcy zycia niezaleznie
    > od tego co zrobil i ile osob zabil czy skrzywdzil?

    Michał, to nie o to chodzi. Ja też byłem kiedyś za karą śmierci, ale
    zrozumiałem kiedyś, że jej nie może być z podanych przeze mnie powodów.
    I nic nie ma do tego to, ze tak prywatnie sam bym paru sqrwysynów bez
    specjalnego żalu wyprawił za Styx. Po prostu nie rozważam tego w ramach
    kary wymierzanej przez Państwo, bo tej być nie może,a skoro tak to nie
    ma pytania o dopuszczenie pojedynczych przypadków.

    To jest tylko i wyłącznie kwestia logiki - skoro wiadomo, że każdy
    system dopuszczający karę śmierci może spowodować śmierć niewinnego, to
    dla mnie oznacza to, że każdy taki system jest niedopuszczalny, a zatem
    nawet najbardziej winnego skazać na karę śmierci nie można. Trzeba sie z
    tym pogodzić, w imię ochrony wyższego dobra, jakim jest dla mnie
    gwarancja, że nie zostanie w moim imieniu (jako obywatela Państwa)
    zabity niewinny.

    Uff, teraz naprawdę koniec, bo mi się piątek nie zacznie - robota nie
    skończona :)

    --
    Jak kogoś pozywasz, to oskarżony nie składa odpowiedzi na wniosek,
    tylko przedstawia apelację. Apelacja musi być wniesiona przez