    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <5f734e37$0$544$65785112@news.neostrada.pl> <a...@w...eu>
    <5f7435be$0$516$65785112@news.neostrada.pl> <a...@w...eu>
    <5f745b1a$0$544$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f85ec09$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f86d365$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f871a34$0$17355$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f875607$0$554$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f875e7a$0$17357$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f87620f$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f87cfcb$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f88114f$0$26989$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f883524$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f897be8$0$608$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f89bdcb$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f89c483$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f89d463$0$610$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: RP3 100 lat za Nigerią ;-)
    Date: Thu, 22 Oct 2020 17:57:52 +0200

    dyskusyjnych:5f89d463$0$610$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 16.10.2020 o 18:04, J.F. pisze:

    >Ten podatek to też głupi pomysł.
    >Kuriozalny pomysł.

    Niemcom wydaje sie dobry :-)

    >Każda organizacja pozarządowa powinna działać na równych i tych
    >samych prawach. Jak ktoś chce, to niech sobie wpłaci datek
    >organizacji, która mu się podoba. Angażowanie do tego (dla konkretnej
    >wybranej organizacji) całego aparatu skarbowego państwa jest chorobą.

    Zaraz tam choroba - podatnik wypelnia raz deklaracje i urzad sumuje i
    przekazuje odpowiednie kwoty.

    >Tak, wiem, zaraz padnie argument, że przecież można odliczyć w picie
    >1% na wybraną organizacje pozarządową.

    No wlasnie

    >Ale po pierwsze, to jest kwota z podatku, którą i tak trzeba
    >zapłacić, a nie osobny podatek,

    A co to ma za znaczenie? Po co angazowac caly aparat panstwa ?
    Jak ktos chce, to niech zaplaci, ewentualnie moze sobie potem odliczyc
    od podatku czy dochodu :-P

    >a po drugie, te organizacje działają zgodnie z

    Koscioly tez dzialalaja zgodnie z prawem :-)

    >prawem, prowadząc księgowość podlegającą weryfikacji, na równych
    >zasadach.

    Niemieckie chyba prowadza, a w ewangelickich to chyba nawet rada
    parafialna pastoro rozlicza.

    Ale co Ty tu jakas biurokracje wprowadzasz zupelnie niepotrzebną?
    Skoro "im sie nalezy", to po co ksiegowosc ?
    Ewentualnie panstwo moze przed przelaniem potrącic należny podatek ...
    no chyba, ze Prawo takie, ze im sie nalezy calosc :-)

    >Po trzecie, nikt normalny nie neguje, że organizacje pozarządowe są
    >potrzebne i dobrze, że państwo pozwala przeznaczyć część podatku na
    >ich działalność.

    A tu iles tam obywateli uwaza, ze Kosciol tez jest potrzebny ...

    J.