    From: "JM" <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ROZWOD ZAKUP NIERUCHOMOSCI
    Date: Sun, 7 Mar 2004 20:48:00 +0100
    Sender: r...@p...onet.pl@pc243.krakow.cvx.ppp.tpnet.pl

    > A co do twojego problemu, to z chwilą orzeczenia rozwody małżeńska
    wspólność
    > majatkowa ulega przekształcenu we współwłasność w czesciach ułamkowych -
    > przy czym domniemywa się, ze udziały są równe.

    To rozumiem i wiem ze jeden z malzonkow z waznych powodow moze zadac innego
    ustalenia udzialow art43§2 KRiO

    >Każdy z małonków może zatem
    > dysponowac swym udziałem w rzeczy. I tylko udziałem. Nie oznacza to , że
    > może sprzedać np połowę wspólnej działki gruntu.Ułamki prawa własności są
    > ułamkami idealnymi - odnoszą się one do prawa a nie do rzeczy. Może zatem
    > sprzedać połowę prawa własności całości, a nie połowę rzeczy.

    To stwierdzenie pozwolilo mi spojrzec na sprawe inaczej , do tego momentu
    rozpatrywalem to jako prawo do polowy nieruchomosci,

    > Nie napisałeś jaka to nieruchomość

    Jest to mieszkanie - wyodrebniona wlasnosc

    >i czy chcesz kupić połowe prawa własności

    Tak , bo wedlug tego co napisales powyzej to nie kupie polowe nieruchomosci
    tylko polowe prawa do niej, mam racje ?

    > czy fizyczna połowę nieruchomosci - bo jak napisałem 1/2 udziału nie
    oznacza
    > prawa własności połowy nieruchomości lecz połowę prawa do całości.

    Z tego wynika ze w tym stosunku wspolwlasnosci jaki teraz istnieje (byl
    maz - blya zona) ja zajme :) miejsce jednego z nich jako wspolwlasciciel
    nieruchomosci? Czyli moge odkupic polowe prawa do calej nieruchomosci bez
    zgody drugiego malzonka i formalnie bedzie to mozliwe?
    Oczywiscie wiem ze jest to mieszkanie , ktore jest fizycznie niepodzielne i
    ewentualnie pozniej pozostanie odkupienie pozostalego prawa od
    wspolmalzonaka lub droga sadowa (zniesienie wpolwlasnosci) :(.
    Zastanawiam sie tez czy w momencie gdy drugi wspolmalzonek wniesie sprawe o
    ustalenia nierównych udzialow art43§2 KRiO to czy ja bede strona - tak
    wedlug mojego wyczucia :) to chyba tak - czyli teoretyzujac moge stracic
    polowe prawa do nieruchomosci.

    >A bez
    > tego trudno się konkretnie wypowiadać.

    Bardzo dziekuje - przedewszystkim za zwrocenie uwagi na to ze kupje polowe
    prawa do calosci - to przeoczylem teraz jest to troszeczke bardziej jasne

    Pozdrawiam
    JM