    From: "Falkenstein" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ROZWOD ZAKUP NIERUCHOMOSCI
    Date: Sun, 7 Mar 2004 20:21:37 +0100

    Użytkownik "JM" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:c2fqqg$odt$1@news.onet.pl...

    [ciach]

    > Nie nie opamietam sie , juz nie potrafie chec zarobku i nieczystych
    > interesow wciaga mnie jak narkotyk,
    > bez zartow i (przepraszam) wielkich slow - jest temat i zastanawiam sie
    nad
    > nim tylko tyle, a Grupe prosze o ewentulana pomoc - jezlei ktos zechce to
    > pomoze - jezeli nie to oczywiscie nie obrazam sie na nikogo :) i tak czeka
    > mnie wizyta u prawnika, dzieki opinii Grupy chcialem troszke sie o temacie
    > dowiedziec nie jestem prawnikiem - a po lekturze KC mam troche pytan to
    > wszytsko .

    Bubu też nie jest prawnikiem, on jedynie ma doświadczenie zyciowe i
    wielokrotnie "ocierał się o problemy prawne" oraz był "w pełni zaangazowany"
    w sprawe spadkową znajomych (jego własne słowa). Oczywiście jest w pełni
    przekonany, ze to wystarczy by udzielać innym porad prawnych.

    A co do twojego problemu, to z chwilą orzeczenia rozwody małżeńska wspólność
    majatkowa ulega przekształcenu we współwłasność w czesciach ułamkowych -
    przy czym domniemywa się, ze udziały są równe. Każdy z małonków może zatem
    dysponowac swym udziałem w rzeczy. I tylko udziałem. Nie oznacza to , że
    może sprzedać np połowę wspólnej działki gruntu.Ułamki prawa własności są
    ułamkami idealnymi - odnoszą się one do prawa a nie do rzeczy. Może zatem
    sprzedać połowę prawa własności całości, a nie połowę rzeczy.

    Nie napisałeś jaka to nieruchomość i czy chcesz kupić połowe prawa własności
    czy fizyczna połowę nieruchomosci - bo jak napisałem 1/2 udziału nie oznacza
    prawa własności połowy nieruchomości lecz połowę prawa do całości. A bez
    tego trudno się konkretnie wypowiadać.

    RF