    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: RCB alert [Numerek na balonik przekraczający granice]
    <s...@4...net> <a...@w...eu>
    <u427ol$tht$1$RTomasik@news.chmurka.net> <u42din$3s1et$1@dont-email.me>
    <u42j76$3mh$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <u4322k$1jo$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <u4356o$e89$2$RTomasik@news.chmurka.net>
    <u4367j$1jo$4$Shrek@news.chmurka.net>
    <u439d6$gon$2$RTomasik@news.chmurka.net>
    <hee9M.3132017$%ng4.298194@fx09.ams1>
    <u45h81$32o$1$RTomasik@news.chmurka.net> <u464nh$cjt6$1@dont-email.me>
    <u469kq$mbi$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <1...@4...net>
    <u484qh$m4f$3$RTomasik@news.chmurka.net>
    <11ytde6at6nff$.1lskrfe8afqno.dlg@40tude.net>
    <l3T9M.1045200$ttZe.741151@fx06.ams1>
    <u48vvd$a12$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <JrU9M.1039511$S2l4.376957@fx12.ams1>
    <u4a2fv$tbs$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <0ZdaM.465888$Mmdc.196365@fx02.ams1>
    <u4ctvb$os2$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    Date: Sun, 21 May 2023 23:21:27 GMT

    On 2023-05-21, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > No właśnie to w praktyce tak nie działa. Choćby z tego względu, że
    > pokrzywdzeni zaczną pisać po forach. Wpiszą ten numer rachunku i nikt na
    > niego nic nie wpłaci.

    Po pierwsze, jak to są własnie takie podrygi okazjonalnych oszustów to
    trochę czasu upłynie zanim się wieść rozniesie. Po forach to będą
    wklejać przy bardziej masowej akcji. Po drugie, to w niczym przeciez nie
    przeszkadza, że po raz piaty sie nikt nie da nabrać. Tzn. spodziewam
    się, że wam to przeszkadza, bo ogranicza to możliwości operacyjne, ale
    dla samego faktu, czy coś śmierdzi czy nie to jest MZ bez większego
    znaczenia.

    Zresztą, ktoś wystawia na sprzedaż ajfona za 1/3 ceny. Podaje nr konta.
    Ile osob z tych co się skuszą a dostaną nr konta do wpłaty sprawdzi czy
    ten nr jest gdzieś na forach? Obstawiam, że blisko 0. Ilu z tego ułamka
    co będą weryfikować powiadomi operatora platformy, że to pewnie
    oszustwo? Może z 10-20%. Więc nawet przy "spalonym" nr konta i tak się
    rzecz MZ będzie kręcić. Problem w połączeniu tych kilku odrebnych
    zdarzeń w jedno.

    > Ustawy nie trzeba. Platformy reagują.

    A wiadomo jak? Pewnie nie ma żadnej standaryzacji, czyli niektórzy
    reagują od 20 przypadków inni od 5?

    --
    Marcin