    From: "poilkj" <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pytanie w sprawie pewnej licencji (długie)
    Date: Sat, 30 Aug 2003 10:53:35 -0500

    "surmounter" <s...@W...pl> wrote in message
    news:biq9mt$p4f$1@foka.acn.pl...
    > Ściągnąłem z sieci darmowy kompilator o nazwie 'Borland C++ Compiler 5.5'.
    > ziązku z tym, mam takie pytanie. Czy mogę sprzedawać programy, które
    zostały
    > skompilowane przy jego użyciu?
    >
    > ADDITIONAL LICENSE TERMS FOR Borland C++ Compiler 5.5
    > Inprise grants to you as an individual, a personal,
    > nonexclusive license to install and use the Software for the
    > sole purposes of designing, developing, testing, and
    > deploying application programs which you create.

    Inprise udziela Ci indywidualnej, osobistej, niewyłącznej licencji do
    instalowania i używania programu (kompilatora), jedynie w celu
    projektowania, tworzenia, testowania i deploying (nie wiem jak to będzie po
    polsku) aplikacji, które stworzyłeś.

    > GENERAL TERMS THAT APPLY TO COMPILED PROGRAMS AND
    > REDISTRIBUTABLES
    > You may write and compile (including byte-code compile) your
    > own application programs using the Software, including any
    > libraries and source code included for such purpose with the
    > Software. You may reproduce and distribute, in executable
    > form only, programs which you create using the Software
    > without additional license or fees, subject to all of the
    > conditions in this License Agreement.

    Możesz pisać i kompilować (włączając kompilację do kodu binarnego) twoje
    własne aplikacje używając teo kompilatora.....
    Możesz powielać i dystrybuować tylko w wykonywalnej formie programy, które
    stworzyłeś za pomocą tego kompilatora bez dodatkowych licencji i opłat pod
    warunkiem przestrzegania warunków tej licencji

    Dalej nie czytałem dokładnie, ale tam są właśnie te warunki licencji, chodzi
    o to, że nie wolno usuwać ci elementów i symboli Borlanada, które robią za
    reklamy, oraz jakie części kompilatora (biblioteki) wolno Ci rozpowszechniać
    z twoim oprogramowaniam.
    Sorry, ale musisz sobie to dokładnie przeczytać.