    From: "Lech Wiktor Piotrowski" <l...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.misc.samochody
    Subject: Re: Pytanie o upowaznienie przy naprawie bezgotowkowej
    Date: Thu, 22 Dec 2005 22:30:11 +0000 (UTC)

    Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> napisał(a):

    > No, nie ma czemu się dziwić. Warsztat kupi części, włoży pracę i interesuje
    > go kasa. To Ty jesteś zobowiązany do zapłaty. Na mocy ustawy i Twojej umowy
    > z ubezpieczycielem (jeśli to AC), koszta pokrywa ubezpieczyciel. Jednak ma
    > on prawo odmówić wypłaty i np. pójść z tym do sądu. Warsztat nie chce być
    > ofiarą walk między Tobą a ubezpieczycielem, dlatego asekuruje się zapisem,
    > że to Ty masz w razie czego zapłacić.

    Ta czesc intencji warsztatu jest dla mnie jasna. Jednak czy takie
    sformulowanie nie daje mozliwosci naduzyc dla warsztatu? Nie jest
    wyspecyfikowane w jakiej sytuacji T.U. odmawia zaplaty warsztatowi. Moze byc
    np. jezeli warsztat wsadzil mi do samochodu silnik od ferrari. A ja od momentu
    oddania samochodu do warsztatu w duzej mierze trace kontrole nad tym co
    warsztat robi. Przyjezdzam odebrac i... jesli T.U. nie zaplacilo, to ja musze
    (na mocy tej umowy). Gdyby to byla naprawa prywatna, to bym nie musial.

    Lech Wiktor Piotrowski