  • Data: 2003-08-06 19:30:50
    Temat: Re: Pytanie do prawników
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    | Jadąc po pijoku? Oczywiście, że bardzo proste do udowodnienia.

    Skoro to dla Ciebie takie proste, to oświeć mnie, jak to masz zamiar
    wywieść. Zakładam, że facet po wytrzeźwieniu nie jest takim desperatem i nie
    zeznaje, że od miesięcy planował rozwalić samochody trzem znienawidzonym
    sąsidom i teraz postanowił to wykonać, uprzednio dla kurażu wypijając ze
    dwie setki. W jaki sposób chcesz mu udowodnić, że wsiadając do samochodu
    miał zamiar, albo przynajmniej powinien był przewidywać, że walnie akurat w
    te trzy konkretne pojazdy? Nie w jakiekolwiek, ale w te trzy konkretne - bo
    uszkodzenie mienia jest przestepstwem umyslnym, a więc trzeba by było
    powyższą kwestię udowodnić.

    | OC działa jesli kierowca ma prawo jazdy, jest trzeźwy, nie jest pod
    | wpływem narkotyków itp. Poczytaj ogólne warunki ubezpieczeń, proponuję.

    Ogólne warunki ubezpieczenia to umowa pomiędzy właścicielem pojazdu a
    towarzystwem. I nie ma ona odniesienia do pokrzywdzonego Towarzystwo musi
    wypłacić odszkodowanie, a ewentualnie w niektórych wypadkach może zwrotnie
    dochodzić roszczeń na kierującym.