  • Data: 2004-03-14 22:02:10
    Temat: Re: Pytań kilka z zakresu prawa gospodarczego
    Od: Dan <l...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    In article <c31o5h$sln$1@news.onet.pl>, "Krzysztof \"Banan\"
    Kmiecikowski" <k...@w...pl> says...
    > 1. Znajomy ma firm?. Jak mog? sta? si? jej wspó?w?a?cicielem (tak, ?ebym
    > mia? mo?liwie najpodobniejsze prerogatywy do niego). Czy jedyn? drog? jest
    > za?o?enie z nim spó?ki?

    Tak. Pamietaj, ze przystepujac do spolki (osobowej) z przedsiebiorca
    ponosisz odpowiedzialnosc za zobowiazania powtstale przy prowadzeniu tego
    przedsiebiorstwa przed dniem utworzenia spolki.

    > 2. Gdy zak?adam dzia?alno?? gospodarcz? musz? poda? "profil dzia?ania firmy.
    > Na mój ch?opski rozum pod szyldem "us?ugi" mog? prowadzi? dzia?alsno?? od
    > k?adzenia p?ytek do doradztwa podatkowego. Czy tak?

    Oznaczenia dokonuje sie wg EKD, to sa bardzo szczegolowe oznaczenia
    przedmiotu dzialalnosci.

    Co mo?e zrobi? mi
    > pa?stwo gdy jako "us?ugowiec" b?d? handlowa??

    W praktyce to nic. Byle bys nie prowadzil dzialalnosci podlegajacej
    koncesjonowaniu lub zezwoleniu nie majac ich.

    > 3. Czy istnieje jaki? zbiorczy spis dzia?alno?ci na któr? potrzeba mie?
    > koncesj? (lub w innej formie dost?p do wykonywania takiej praktyki jest
    > ograniczony)?

    W ustawie o dzialalnosci gospodarczej (art. 14) okreslony jest katalog
    dzialalnosci wymagajacej koncesji. Co do zezwolen, okreslaja je wlasciwe
    ustawy (np. prawo dewizowe, ustawa o odpadach, prawo atomowe i inne)

    Dan.