  • Data: 2003-01-29 02:08:26
    Temat: Re: Psychologia sędziów
    Od: " " <i...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    [ piotr sut ] <wywal_paragrafy§§piotr23§§@§§tenbit§§.pl> napisał(a):

    > 'freni ' wyklawiaturzył/a w niusie
    > news:b16tt8$4t0$1@inews.gazeta.pl taką oto treść:

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >
    > Witam,
    > on pisal o sedziach i prokuratorach, a nie o adwokatach:-)

    Tak, Piotrze. Bo w moim przekonaniu stan psychiczny adwokata (radcy prawnego)
    po pierwsze nie jest aż tak groźny (np. chory adwokat nie pozbawi wolności),
    po drugie przeciętny klient (no, może bardziej niz przecietny) zorientuje się
    i wycofa pełnomocnictwo radcy czy adwokatowi.
    Ale powiedzmy, że studia i aplikacja pozwolą wychwycić chorego. A jeśli
    zachoruje lub choroba ujawni się w trakcie wykonywania zawodu? Oczywiście nie
    mam na mysli przypadków skrajnych, np. napadu schizofrenii (ONI MNIE ŚLEDZĄ
    choćby) podczas rozprawy. Powiedzmy: psychopata - sadysta w roli sędziego lub
    prokuratora.
    Taksówkarzy poddaje się testom, pracujących na wysokości,spawaczy, każdego
    kierowcę... chocby to rutynowe pytanie lekarza przed prawem jazdy: czy miewał
    pan napady drgawkowe? No, ale to już nie psychiatria, a neurologia.
    Dlaczego uważam to za istotne? Stres związany z orzekaniem może byc tak
    wielki zwłaszcza dla uczciwych, przejmujących się swoja praca sędziów,
    nadwrażliwych, że może prowadzic do zaburzeń, prawda?
    Co o tym sądzicie?
    Idzi