  • Data: 2007-09-01 22:50:06
    Temat: Re: Przyrzeczenie umowy o prac
    Od: Paweł Marcisz <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 1 Wrz, 23:52, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > Nic nie będzie miało wspólnego z umową o prace.
    > Jest to jakaś tam sobie umowa zobwiązująca do czegoś jedną stronę na
    > rzecz drugiej.

    Nie powiedzialbym *na*rzecz*.
    Poza tym instytucja umowy przedwstepnej stosuje sie via art. 300 KP a
    nie jako jakas tam sobie umowa oderwana zupelnie od czegokolwiek z
    praca zwiazanego.

    > Napisales: "Nie ma umowy

    > Nie ma.

    Mozesz napisac, co wlasciwie rozumiesz przez "umowe przedwstepna przy
    umowie o prace", ze uwazasz, ze jej nie ma?

    > Witam w szkole. A może? I kiedy?

    Skoro juz w szkole, to jednak poczytaj sobie te orzeczenia SN.

    KC
    Art. 390. § 1. Jeżeli strona zobowiązana do zawarcia umowy
    przyrzeczonej uchyla się od jej zawarcia, druga strona może żądać
    naprawienia szkody, którą poniosła przez to, że liczyła na zawarcie
    umowy przyrzeczonej. Strony mogą w umowie przedwstępnej odmiennie
    określić zakres odszkodowania.
    § 2. Jednakże gdy umowa przedwstępna czyni zadość wymaganiom, od
    których zależy ważność umowy przyrzeczonej, w szczególności wymaganiom
    co do formy, strona uprawniona może dochodzić zawarcia umowy
    przyrzeczonej.
    [...]

    Ad § 2:Rodzaj i warunki pracy, placa. Cos jeszcze?

    > A coż to takiego dziwnego ta przedwstępna umowa sprzedaży? Hę.
    > Zwykla umowa cywilna zobowiązujące do zawarcie innej umowy cywilnej na
    > bazie tego samego kodeksu cywilnego. To są dwie różne umowy.

    Nie. Przedwstepna umowa sprzedazy to nie sa dwie rozne umowy, tylko
    jedna umowa.

    > Możesz
    > sobie pierwszą z nich nazwać przedwstepną jak masz ochotę?

    To nie ja sobie to tak moge nazwac, tylko KC to tak nazywa.

    > I co w jaki sposób chcesz dochodzić zawarcie umowy sprzedaży jak się
    > rozmyślę po podpisaniu pierwszej z nich?

    Przed sadem.

    > Kodeks pracy umów przedwstepnych nie przewiduje.

    Przewiduje, przez art. 300. Tak twierdzi SN, a Ty na razie nie
    przedstawiles argumentow, ktore zachwialyby we mnie wiare w slusznosc
    jego orzeczen.

    > Umowę cywilną jak najbardziej sobie możesz podpisać, ale niewiele z niej
    > będzie wynikało.

    Czemu niewiele?