    From: pcspec.ovh.org <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przetwarzanie danych osobowych
    Date: Tue, 06 Nov 2007 22:24:32 +0100

    On Thu, 1 Nov 2007 23:18:49 +0100, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    <a...@...stopce.pl> wrote:

    >Interesuje mnie jakim prawem firmy windykacyjne przetwarzają dane osobowe
    >konsumentów.
    >Sprawa zakończona ugodą, a firma windykacyjna nadal śle listy i telefonuje.
    >
    >Czy firma windykacyjna może przetwarzać i wykorzystywać dane osobowe przez
    >czas nieokreślony, czy tylko do czasu zakończenia sprawy ?

    Oczywiście firmy windykacyjne mają prawo do przetwarzania danych
    osobowych dłużników. Przetwarzanie to może odbywać się na różnych
    podstawach prawnych. Możemy mieć tu do czynienia zarówno z
    powierzeniem danych do przetworzenia jak i przekazaniem dla realizacji
    prawnie usprawiedliwionego celu.
    Więcej informacji można znaleźć tutaj
    http://www.giodo.gov.pl/391/id_art/1708/j/pl/
    Nie znamy tutaj szczegółów, nie wiemy na jakiej podstawie firma
    windykacyjna przetwarza dane, ale najprawdopodobniej mamy do czynienia
    z jednym z dwóch przypadków:
    -powierzenie danych - administratorem danych pozostaje "bank" i jako
    taki powinien przekazać firmie windykacyjnej informację o ugodzie.
    -przekazanie danych - administratorem danych jest firma windykacyjna,
    która powinna otrzymać informację o ugodzie na podstawie art.35ust.3
    ustawy o ochronie danych osobowych.

    Pozdrawiam
    Jarosław Żabówka

    ps. w razie dodatkowych pytań, zapraszam do grupy zajmującej się
    zagadnieniami ochrony danych: http://www.goldenline.pl/grupa/abi