    From: baza <e...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przeszukanie osobiste
    Date: Thu, 27 Jan 2005 22:58:27 GMT

    Rodrig Falkenstein wrote:

    > Wątpię, Potrafisz udowodnić, że nie miał "uzasadnionego podejrzenia"?

    Udowodnic swoja pozycje to musi posterunkowy Badziewiak. I jego IQ
    wynoszace 45 nie jest "uzasadnieniem" ochronby prawa w spoleczenstwie
    demokratycznym jak wymaga konwencja. Najczesciej okazuje sie ze takie
    mondrale to konwencji nawet nie znaja.

    > Wystarczy, że powie, że zatrzymany był dziwnie niespokojny, albo
    > skojarzył mu się opis sprawcy rozboju.

    Nie wystarczy. To musi byc OBEKTYWNIE uzasadnione. Nawet uciekanie na
    widok posterunkowego Badziewiaka NIE jest uzasadnieniem przeszukania.
    Onmawiamy wypadek widzimisie, ktory jest nielegalny.

    > Zanim zaczniesz się zasłaniać konwencją naucz się podstaw prawa.

    Nie zyjemy w spoleczenstwie feudalnym. Posterunkowy Badziewiak nie moze
    wg widzimisie przeszukiwac.

    05.htm

    > Niby z czego ci to wynika? Na pewno nie z art 7 konwencji, bo to
    > arytykuł statuujący zasadę nullum crimen sine lege - inaczej mówiąc że
    > aby czyn lub zaniechanie uznać za przestępstwo musi ono być zakazane
    > przez ustawę obowiązującą w chwili czynu.

    Nie tylko. "Held guilty... on account of omission" oznacza rowniez
    posiadanie "uzasasadnionego" podejrzenia przestepstwa.

    > A ja widzę. "in accordance with the law" oraz "interests of prevention
    > of crime"

    Tylko ze widzimisie posterunkowego Badziewiaka nie jest "interest of
    prevention of crime" "necessary in a democratic society". W ten sposob
    kazdy idiota w mundurku moze mowic ze mu wolno zagladac kazdemu do
    kieszeni. To nie wystarczy. Interes ochrony przed przedstepczoscia MUSI
    byc uzasadniony, i to dobrze.

    > Ponowenie. zanim zaczniesz się powoływać na konwencję naucz się podstaw
    > prawa i reguł wykładni. A robili to jak najbardziej legalnie. Patrz
    > kodeks postępowania karnego.

    Konwencja jest nadrzedna. Jak zreszta konstytucja. PRL Ci sie marzy.