    From: Miernik <m...@f...org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przesyłka zagraniczna....
    Date: Sat, 25 Feb 2006 15:43:12 +0100

    samotnik <s...@n...pl> wrote:
    > Witam
    >
    > Jak jest z przesyłkami zagranicznymi (np. z Niemiec/Wlk. Bryt do
    > Polski)?? Są jakies opłaty celne czy jakiekolwiek inne ? (w paczce jest
    > np. elektronika - nowa/uzywana), paczka od/do osoby prywatnej.

    Z krajów UE nie.
    Z poza mogą być. oficjalnie prowatna->prywatna to przy wartości (razem z
    ceną samej przesyłki!) powyżej 45 EUR, ale jak Ci przyjdzie jedna paczka
    zwykłą pocztą (nie kurierem), to nie będą jej zbyt sprawdzać ani brać na
    cło (no chyba że na wierzchu będzie faktura z ceną >45 EUR). Mnie dopiero
    przy drugiej pod rząd wzięli na cło (to było z USA).

    Why software shouldn't be covered by patents
    http://bladeenc.mp3.no/articles/software_patents.htm