eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrzesylka za zwrotnym potwierdzeniem odbioru oddana niewlasciwej osobie › Re: Przesylka za zwrotnym potwierdzeniem odbioru oddana niewlasciwej osobie
    From: "adam" <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przesylka za zwrotnym potwierdzeniem odbioru oddana niewlasciwej osobie
    Date: 31 Mar 2008 10:36:55 +0200

    > A czy w tym przypadku został zachowany poniższy warunek?:
    > "O doręczeniu pisma sąsiadowi lub dozorcy zawiadamia się adresata,
    > umieszczając zawiadomienie oddawczej skrzynce pocztowej lub, gdy to nie
    > jest możliwe, w drzwiach mieszkania."

    Nie,nic takiego nie mialo miejsca.
    No ale mam pytanie. Powiedzmy, ze jest to pismo z sadu. Adresat ma prawo
    odwolania od wyroku do 2 tyg. Sasiad odbiera pismo, a adresat jest na wakacjach
    i wraca do domu dopiero po 3 tyg. Co wowczas? Sprawa staje sie przedawniona?
    Jesli tak, to dlazcego? Pzreciez adresat nie odebral pisma. A jesli nie, to od
    jakiego terminu liczy sie odbior przesylki przez adresata. Wydaje sie, ze
    najprosciej jest jednak doreczac przesylki wprost do adresata.
    Czy doreczanie pisma sasiadowi mozliwe jest tylko przez urzad miejski, czy takze
    pzrez listonosza poczty?