    From: "No Name" <a...@e...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przesunięcie ściany dzałowej a pozwolenie na budowę
    Date: Mon, 20 Feb 2006 13:38:43 +0100

    Użytkownik "Ojciec8" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:42c0.00000031.43f58629@newsgate.onet.pl...
    > Witam!
    >
    > Przeszukałem archiwum. Był jeden wątek na pl.misc.budowanie ale nie było w
    > nim
    > jednoznacznej odpowiedzi więc próbuję jeszcze raz. Może ktoś w
    > międzyczasie
    > uzyskał nowe informacje (jakieś oficjalne interpretacje itp.)
    >
    > Pytanie brzmi czy wymaga pozwolenia na budowę:
    > 1) rozebranie ściany działowej (z cegły)
    > 2) postawienie ściany działowej (z karton-gipsu) 30 cm dalej
    > 3) dobudowanie do istniejącej ściany niewielkiej prostopadłej ścianki (40
    > cm) z
> [...]

    zmiana układu powieszczeń, ich rozmiarów, kubatury to są zmiany, które
    wymagają pozwolenia na budowę.
    W związku z tym, że kiedyś sam wpadłem w sidła tej ustawy i musiałem
    odpowiedzieć na podobne pytanie zadzwoniłem do departamentu prawnego w
    wydziale nadzoru budowlanego i oni właśnie udzielili mi takiej odpowiedzi.
    Podkreślałem, że przebudowa dotyczy postawienia ścianki z GK i tak na prawdę
    nie naruszę konstrukcji ale podali mi kilka przykładów i okazało się, że nie
    mam racji.
    Tak więc zgodnie z przepisami 90% ludzi dokonując w swych domach zmian
    układu powieszczeń dopuszcza się samowoli budowlanej :-)