  • Data: 2019-04-10 02:51:16
    Temat: Re: Przestepstwa z uzyciem noza.
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2019-04-09, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Tak - podobnie jak mentanol w butelce od wódki. Przestań dupę szkłem
    > podcierać - dopalacze są groźne ze względu na swoje właściwości a nie
    > sposób użycia (chyba że będziessz za przeproszeniem pierdolił, że
    > właściwy sposób użycia to "kolekcjonerski").

    Oboje błądzicie. To nie chodzi ani o własciwości, ani o sposób uzycia Tu
    chodzi o takie a nie inne uwarunkowania (społeczne, psychologiczne),
    które powodują, że coś jest użyte w konkretnym celu. Oczywiście sam nóż
    nie zabija ani nie zrani, ale czy dacie pudełko nozy przedszkolakom?
    Pistolet tez może miec pozyteczne zastosowania, ale łatwość wyrządznia
    nim nieodwracalnych i katastrofalnych szkód powoduje, że jest to rzecz
    wysokiego ryzyka. To ryzyko przeważa MZ nad praktycznymi i pozytywnymi
    zastosowaniami broni dostepnej w użytku powszechnym.

    Dopalacze, pewnie mają aktywne składniki wykorzystywane do celów jak
    najbardziej szlachetnych tylko, że tu te składniki do takich celów
    wykorzystywane nie są. Nie oznacza to przeciez, że te składniki są same
    w sobie złem, twarde narkotyki tez nim nie są, ale wiadomo, że znajdą
    się ludzie, którzy użyją ich w złym celu, prawdopodobieństwo tego = 1, i
    nie będa to pojedyncze przypadki. Dobrze to jakoś kontrolowac i
    ograniczac. To powinna być MZ zawsze kalkulacja ryzyka a nie takie
    jakies dwubiegunowe i czarno-białe postrzeganie.

    --
    Marcin