  • Data: 2004-05-09 08:16:53
    Temat: Re: Przerobione znaki graficzne
    Od: Janek Bohatyrowicz <no_spam@no_priv.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Przemo [Prezzz] napisał:

    > Zaciekawiła mnie kwestia legalności używania takich "przekręconych"
    > znaków graficznych. Co prawda różnią się one treścią od ich
    > oryginalnych odpowiedników, ale wiadomo, że taki a nie inny styl
    > napisu, czcionka czy kolorystyka zostały wybrane właśnie po to,
    > by budzić skojarzenia z danym produktem. Czy od strony prawnej
    > takie "zabawy" są dozwolone?

    Jezeli został opatentowany cały styl tj czcionka wraz z napisem to wtedy
    jest to nielegalne.
    Nie spotkalem sie z takim czymś by ktoś patentował czcionkę a samo logo.
    Więc można swobodnie bawić sie w takie przerabianie. Z tym jest tak samo
    jak z ciuchami z bazaru: np dresy Mike zamiast Nike? albo Adidos zamiast
    Adidas? oraz występujące podobne logo.
    Kiedys stałem sie ofiarą takiej przeróbki. Czlowiek drukujący podrobioną
    plyte wykorzystał fakt ze czlowiek nie czyta calego wyrazu tylko jego
    początek i koniec i było napisane POPCRON identyczną czcionką i stylem
    co POPCORN
    pozdrawiam

    --
    Janek Bohatyrowicz