  • Data: 2007-05-25 15:14:17
    Temat: Re: Przepisy pord - włączanie się do ruchu
    Od: Sebcio <s...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    szerszen pisze:

    > i wszystko sie zgadza, ale nadal twierdze ze pytanie dotyczylo czego
    > innego ;)

    Za to ja odniosłem się do stwierdzenia winy :) Napisałeś "w razie
    kolizji to co innego, wtedy obaj sa winni" a ja napisałem że w razie
    kolizji winny będzie wyłącznie ten, kto się włączał się do ruchu, *bez
    względu* na prędkość z jaką jechał mający pierwszeństwo.

    Mówiąc obrazowo - mogę gnać 200km/h i jeśli wjadę w bok włączającego
    się do ruchu, będzie stwierdzona wyłącznie jego wina. Ja co najwyżej
    zostanę ukarany za jazdę z nadmierną prędkością.

    Ogólnie chodzi o to, że obowiązkiem włączającego się do ruchu jest
    upewnić się, że istnieją warunki zapewniające bezpieczeństwo manewru,
    wliczając w to wykrycie potencjalnych debili szarżujących z prędkością
    ponadświetlną :)

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio