  • Data: 2006-08-31 06:33:22
    Temat: Re: Przepisanie gospodarstwa domowego
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Scowron" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:op.te37eud6rc60d4@scowron.company.com...
    > Witam
    > Mam takie zapytanie odnośnie przepisania gospodarstwa domowego na jednego
    > z domowników. Nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie to że obecne prawa
    > właśności są na osobę 3 pokolenia wstecz. Dokładniej na mojego
    > pradziadka. Jak więc wyglądałaby procedura ,,wyprostowania'' tej sytuacji
    > i osiągnięcia celu. Z jakimi kosztami czasowymi i finansowymi będzie sie
    > to wiązało.
    > Dodam że pradziadek i dziadek nie żyją a mój ojciec ma rodzeństwo.

    No to po drodze jest całkiem sporo pewnie osób do dziedziczenia. To że np.
    rodzeństwo dziadka już nie żyje nie ma znaczenia - dziedziczą również jego
    zstępni.

    Koszty "sądowe" nie są strasznie duże - 50PLN za wniosek, 15PLN za każdy akt
    zgonu / małżeństwa / urodzenia (tu będzie ich trochę), 12 PLN za odpis z
    księgi wieczystej. 12 PLN za odpis prawomocnego postanowienia itd.
    Największy koszt to podatek od spadku. Niestety partie która miała w
    programie jego likwidację nie wygrały wyborów.

    Opisz njapierw skład rodziny poczawszy od pradziadka, jego żon i dzieci.