    From: B0L0 <b...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przepadek komputera (dysku) - NIE o prawie autorskim ;-)
    Date: Mon, 05 Feb 2007 00:00:05 +0100

    z/svc napisał(a):

    > A teraz tak: używasz nielegalnego softu (świadomie, lub nie). Masz
    > nalot. Zabierają Ci sprzęt. Na nim nielegalny soft. Ale także: Twoje
    > fotki, listy. Powiedzmy, że masz hobby, piszesz książki, opowiadania.
    > Są one na kompie. Tracisz je.
    >
    > Komp idzie do "ekspertyzy" i z tego co tu było napisane, komp do
    > Ciebie nie wróci i dane też nie.

    przepadek narzedzia przestepstwa...? uzywasz komputera do "kradziezy" to
    ci go zabieraja calego. malo tego, wydaje mi sie ze jesli szwagier pana
    prokuratora bedzie bezdomny to (i) udowodnia ci ze wyslales koledze 1szt
    mp3 i z tego tytulu uzyskales dochod (hmmm np umowil cie ze swoja
    siostra) to narzedziem przestepstwa bedzie nie tylko komputer, ale i
    mieszkanie....a to polska wlasnie.

    idac dalej tropem pytania inicjujacego watek
    -zalzmy ze firma X wygrywa przetarg na zaprojektowanie rakiety
    kosmicznej, wartosc przetargu tysiac piecset sto dziewiecset mln usd
    - dzien przed terminem realizacji zamowienia Twoj kolega dzwoni na paly
    ze masz nielegalny soft
    -policja zabiera Ci komputer, firma X nie realizuje zobowiazania
    -dysk jest zaszyfrowany (ergo niewazne czy byl tam jakis nielegalny soft
    czy nie, ale dowodow na to nie ma)
    - firma X wystepuje z pozwem cywilnym przeciwko skarbowi panstwa o
    naprawe szkody, podobnie zleceniodawca
    to rodzi wiele watkow pobocznych:
    - co jesli po 5 latach okaze sie ze nie mozna odzyskac danych z dysku
    i/lub udowodnic ze te dane tam rzeczywiscie byly (np. bo dysk zaginal,
    albo haslo niepasuje, albo...)
    - co jesli wartosc kontraktu byla wyrazona kwota z 9 czy 10 zerami
    - kiedy w polsce bedzie mozna dochodzic strat moralnych (rakieta miala
    sluzyc zbadaniu jakies komety, ktora zbliza sie do ziemi raz na 1000lat,
    albo zlecenie nie dotyczylo rakiety a projektu niematerialnego np: jak
    sprawic aby cindy crawford zakochala sie w zlecajacym)

    jestem chory, wiem, ale "to ze mam paranoje nie znaczy ze nikt nie chce
    mnie zabic"

    --
    pozdrawiam
    bolo