  • Data: 2008-06-11 11:27:25
    Temat: Re: Przelew
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Norbert pisze:
    > Jest osoba ktora wisi mi nieduzą kwote pieniedzy , niestety nie mam z
    > nia umowy.
    > Przez pomylke w trakcie zakupow na allegro zrobila mi przelew na kwopte
    > 180zł ktory jak wnioskuje mial isc do kogos innego.
    > Co zrobic w takim przypadku?
    > Czy ma mozliwosc cofniecia tego przelewu, jak sie zachowac, zwrocic i
    > prosic sie dalej o zwrot pozyczki?

    Możesz albo uznać, że przelew był faktycznie zwrotem pożyczki. A
    jeśli ze względu na okoliczności nie możesz tak przypuszczać, możesz
    uznać, że masz obowiązek zwrotu pieniędzy. Oczywiście z tego zwrotu jak
    najbardziej możesz potrącić sobie to, co ta osoba jest Ci winna.

    Jeśli zatem ktoś jest Ci winien więcej jak 180zł, możesz nie zwracać
    przelewu w ogóle. Jeśli mniej - zwrócisz różnicę.

    Poczytaj kc. w części dotyczącej potrącenia wierzytelności.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz