eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrzegląd licencji na oprogramowanie - co można wykorzystywać w projektach komercyjnych i na jakich zasadach ?Re: Przegląd licencji na oprogramowanie - co można wykorzystywać w projektach komercyjnych i na jakich zasadach ?
  • Data: 2006-08-30 18:28:40
    Temat: Re: Przegląd licencji na oprogramowanie - co można wykorzystywać w projektach komercyjnych i na jakich zasadach ?
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@g...it.off.to.reply.z.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Any User wrote:

    > Mylisz się. Można dołączać bez opłat, ale trzeba jak najbardziej o tym
    > informować, a co więcej, trzeba dołączać (lub udostępniać zainteresowanym)

    Tzn. wystarczy info o użyciu komponentu i sposobie otrzymania źródeł *OD
    WYPUSZCZAJĄCEGO OPROGRAMOWANIE* -- link do strony autorów biblioteki *NIE
    WYSTARCZA* -- trzeba udostępniać samemu, przy czym wystarczy wysłanie źródeł
    zwykłą nieelektorniczną pocztą (i AFAIR opcja wysyłki pocztą musi istnieć,
    ale nie jestem pewien). Za wysłanie źródeł wolno pobrać opłatę (której
    licencja LGPL nie określa).

    > pełny kod źródłowy takiego komponentu, wraz z własnymi modyfikacjami
    > (zaznaczam: tylko komponentu, już nie całego własnego programu).

    Tak, jednym ze sposobów udostępnienia źródeł jest ich dołączenie do dystrybucji.

    No i nie wolno zapominać o zostawieniu możliwości podlinkowania innnej
    wersji biblioteki (oczywiście pod warunkiem zachowania zgodności binarnej).
    Przy czym wiele bibliotek z tego punktu LGPL jawnie rezygnuje.

    pzdr
    --
    Sebastian Kaliszewski