  • Data: 2007-10-26 00:07:43
    Temat: Re: Przedruk artykułów na www
    Od: "industrial" <i...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "seb" <p...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:ffr4eu$f1c$1@news.onet.pl...
    > Witam!
    >
    > Proszę mi powiedzieć, czy mogę umieścić na swojej stronie www artykuły
    > (przepisać) z innych stron lub gazet internetowych podając oczywiście pod
    > artykułem źródło?
    > Czy potrzebuję na to zgody właściciela artykułu?
    > Mówię konkretnie o serwisie naszemiasto.pl - stąd chciałbym pobierać
    > treści wiadomości i umieszczać je na swojej www.

    Nie możesz. Musisz na to mieć zgodę właściciela majątkowych praw autorskich
    artykułu, w tym wypadku najprawdopodobniej redakcji wymienionego serwisu.
    Rzeczywiście, możesz przedrukować proste informacje prasowe, ale jeśli cały
    Twój serwis będzie składał się z przepisanych wszystkich (albo większości)
    takich krótkich notatek z innego serwisu, naruszysz prawo autorskie do
    utworu zbiorowego, jakim jest inny serwis internetowy.

    W jednym z pozostałych postów w tym wątku podałeś przykład artykułu pod
    adresem http://lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/782955.html. To, moim zdaniem,
    nie jest prostą informacją prasową, w związku z tym, że zawiera pewien
    element twórczy. Gdybyś jednak przepisał tylko wstęp do tego tekstu (to, co
    jest pogrubione), za podaniem źródła, całkiem możliwe, że wygrałbyś
    ewentualny spór sądowy.

    ind.