    From: mi <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przedruk
    Date: Sun, 30 Oct 2011 16:33:25 +0100

    On 28.10.2011 10:00, Massai wrote:
    > A Twoim zdaniem to niby komu się oni wysługuja teraz?
    > Jakimś pogrobowcom prl-u? Nie żartuj.

    Pytasz komu może się wysługiwać ktoś, kto wcześniej już się wysługiwał?
    Może każdemu kto ma argumenty. Komu się wysługują to zapytaj bezpośrednio.

    > Działają dla własnego interesu, czasem z głupoty i na zasadzie
    > "wszystko mi wolno". Czasem rzeczywiście wysługują się państwu -
    > czego dowodem może być fakt iż w jakimkolwiek sporze z państwem czy
    > samorządem, najsilniejszym argumentem jest "ale skąd my w budżecie
    > weźmiemy kasę na odszkodowanie". Ale to też tylko koniunkturalizm i
    > zwykły strach żeby się nie wychylić. Często gęsto w rejonowym
    > sędzia odrzuca roszczenia myśląc - "to kurka śmierdząca sprawa, po
    > co mam się narażać, najwyżej w kolejnej instancji im przyznają".

    Sam odpowiedziałeś na swoje wcześniejsze pytanie. Podpisuję się, nie
    rozwijam, bo i czasu nie mam.

    > Ale nie jest to wysługiwanie się jakiejś mitycznej "komunie" czy
    > "esbekom".

    Gdzieś ty to wyczytał? Co nie zmienia faktu, że mogą się konkretnych
    przypadkach wysługiwać tym, którzy mają argumenty. A tak się składa, że
    postkomuna i esbecy miewają takie argumenty.

    > Problem polega na tym że to nie jest "łyżka".
    > Ta "wada wrodzona" dotyka ogromnej większości społeczeństwa, a
    > przykład idzie z góry.

    No właśnie. Clue tego od czego się zaczęło - sensu zwracania uwagi na
    patologie obecnego tworka państwowego.

    Reszty nie komentuję, bo się zgadzam.