    From: "Jarosław Łysio" <j...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przedawnienie opłat za RTV
    Date: Mon, 6 Jan 2003 20:08:02 +0000 (UTC)

    Joker <_...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Witam,
    > Nie jestem pewien, czy dobrze zrozumiałem Twoją uwagę.
    > Opłata abonamentowa za RTV nie jest taką samą płatnością
    > okresową jak np: opłata za telefon, tv-kablową lub energię ?

    Nie mam pojęcia, kiedy zaległość ulega przedawnieniu.
    Jednak przypominam, że nie jest to "opłata abonamentu za RTV".
    Oglądanie telewizji jest bezpłatne. Natomiast to, za co płacimy to
    "Zezwolenie na posiadanie odbiornika radiowego i/lub telewizyjnego".
    Sam fakt posiadania telewizora lub radia rodzi obowiązek jego
    zarejestrowania i płacenia tej opłaty, nie jest ważne, czy z odbiorników
    tych się korzysta czy nie.
    Moim zdaniem jest to zobowiązanie publicznoprawne. Pewnie jakieś szczegóły
    znajdzie się w ustawach związanych z mediami i/lub KRRiTv.

    Pozdrawiam,
    Jarosław Łysio