    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przedawnienie
    Date: Thu, 9 Dec 2004 00:08:19 +0100
    Sender: r...@p...onet.pl@bqo98.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Użytkownik "WitekS" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:cp7hb9$4vp$1@atlantis.news.tpi.pl...

    Roszczenia ze stosunku pracy ulegają przedawnieniu z upływem 3 lat od dnia,
    w którym roszczenie stało się wymagalne. (art. 291 kp). Teraz należało by
    się zastanowić, czy i na ile późniejsze zmiany chorobowe powodują dodatkowe
    roszczenie. Po pierwsze należało by dowieść związku przyczynowo-skutkowego
    pomiędzy zdarzeniem, a utrata wzroku. To wbrew pozorom ni jest ani łatwe ani
    proste.

    Utrata wzroku wcale nie musi mieć związku ze zdarzeniem. Jeśli usiadłeś za
    biurkiem, albo przed monitorem komputera, to może to być właśnie tego
    następstwem. Wiem to po sobie. Nic mi na szczęście na głowę nie spadło, a
    kiedyś nie miałem kłopotu ze wzrokiem. teraz niestety mam. Wystarczy mi
    dłużej posiedzieć przed monitorem, albo za maszyną do pisania.

    W tym miejscu już nawet nie tyle chodzi o faktyczne przyczyny pogorszenia
    się Twojego stanu zdrowia, co możliwości udowodnienia tego przed sądem. Nie
    wiem, czy znajdzie się biegły który kategorycznie stwierdzi,że utrata wzroku
    jest bezpośrednio związana z urazem sprzed 8 lat. W bardziej oczywistych
    przypadkach uzyskiwano wymijające odpowiedzi. A tylko jednoznaczna opinia
    załatwia sprawę.