  • Data: 2006-06-30 23:57:43
    Temat: Re: "Prywatna" sprzedaz sprzetu uzywanego - a gwar/rekojmia
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 30.06.2006 r...@a...net.pl <r...@a...net.pl> napisał/a:
    > A jak jest teraz? (ostatnio na jednej stronie natknąłem się na informację, że
    > rękojmia na sprzęt używany wynosi 1 rok -- i to niezależnie czy sprzedaje osoba
    > prywatna czy przedsiębiorca).

    Jeśli sprzedaje przedsiębiorca osobie prywatnej na cele niezawodowe
    (sprzedaż konsumencka) to nie ma rękojmi, jest niezgodność z umową. Dla
    każdego towaru okres odpowiedzialności wynosi tu 24 miesiące ale dla
    używanego można go ograniczyć do 12 miesięcy. Są i dalsze warunki.

    W pozostałych przypadkach jest rękojmia którą jednak zawsze można
    ograniczyć lub zupełnie wyłączyć.

    --
    Marcin