    From: "FlashT" <w...@c...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Provider przycina lacze...
    Date: Tue, 22 Dec 2009 00:18:01 +0100

    Użytkownik "crazy bejbi" <t...@n...ma> napisał w wiadomości
    news:hgj32b$dft$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > błędem/niedoprecyzowaniem sprzed - jak piszesz - 10 lat) to raczej i tak
    > nie udowodnisz dostawcy, że cokolwiek ci blokuje. On zawsze może
    > powiedzieć, że tyle ma (np.w tym węźle) i to właśnie jest jest
    > nielimitowanie i tyle ci daje ... Raczej mała szansa, żeby udowodnić, że
    > tak nie jest. Owszem - nawet jak było kiedyś więcej - to zawsze dostawca
    > może powiedzieć, że wymienił sprzęt (bo stary się popsuł, a nowego nie ma
    > o takiej przepustowości), albo zrobił downgrade przepustowości do węzła,
    > albo "kable zamokły i mają większą tłumienność i przepustowość spadła / i

    Dostawca ten zostal wybrany sposrod innych wlasnie dlatego, bo reklamowal
    sie tym, iz nie zaklada limitow transferu oraz ma lacze symetryczne. Jesli
    chodzi o dowod... wiem, ze ciezko jest cos takiego udowodnic - zawsze mozna
    miec wymowke... jednak, nawet patrzac na obecny cennik - place jak za
    NAJNIZSZY pakiet (takie mam maksymalne predkosci) duzo wiecej niz kosztuje
    pakiet NAJWYZSZY. To chyba jest juz podstawa do reklamacji... zostawmy juz
    dyskusje na temat potencjalu lacza, bo widze, ze niektorzy nie maja o tym
    zielonego pojecia (w kocu to grupa prawnicza), a probuja za wszelka cene
    udowodnic, ze gadam glupoty... Od teraz odpowiadam tylko na pytania natury
    prawnej.

    Tylko mala uwaga, na temat predkosci...
    Testy przeprowadzone oba okolo 2 w nocy, jeden sprzed "obciecia", drugi
    po... 700MB plik, serwer Hetznera, Niemcy:

    Przed: 35.23Mbps/19.42Mbps
    Po: 2.88Mbps/0.45Mbps

    Z dnia na dzien... analogiczne testy przeprowadzone na ATM, ale wynikow
    wtedy nie zapisalem... w kazdym badz razie, z Hetznerem nic sie w tamtym
    czasie nie zmienilo.

    Dodatkowo... jak poprosilem o udostepnienie kolejnych ip, limitu na poczatku
    na nie nie zalozono (stare hosty mialy predkosc jak PO, a nowe jak PRZED) -
    oczywiscie po jakims miesiacu to skorygowano.

    > Dlatego tobie radzę to samo. Nie zgłosiłeś problemu - provider powie, że o
    > nim nic nie wiedział - Twoje statystyki nie będą miały znaczenia. Provider
    > ci powie - że przepustowość była mała, bo ... pewnie nie korzystałeś z
    > łącza (w sumie nie masz obowiązku korzystać 24/dobę) ...

    W sumie posiadam pule adresow IP i prywatne serwery... to akurat nie
    problem, zeby udowodnic, iz korzystam z lacza mniej wiecej 24/7, chocby
    poprzez logi. Ale oczywiscie masz racje, iz trzeba zglosic problem na
    pismie.

    Pozdrawiam,
    FlashT