    From: "witek" <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Proszę o poradę - wynajem mieszkania w kamienicy - PILNE
    Date: Fri, 23 Mar 2007 17:51:39 -0500

    <m...@p...onet.pl> wrote in message
    news:1174672751.740858.72570@e65g2000hsc.googlegroup
    s.com...
    Witam!

    >Mam taką ofertę: człowiek posiada kamienicę (własność prywatna).
    >Oferuje mi tam wynajem mieszkania BEZTERMINOWO w zamian za wyłożenie
    >przeze mnie kasy na remoncik. oferuje również zapis w umowie, że ON
    >NIE BĘDZIE MÓGŁ NAM TEGO MIESZKANIA WYPOWIEDZIEĆ...

    Wesołe.
    A co będzie jak wypowie?
    Po za faktem, że złamie umową nic więcej mu za to nie grozi, bo umowa nic
    więcej nie precyzuje.
    Więc dopiszcie jeszcze, że w przypadku wypowiedzenia umowy ponosi karę w
    wysokości np. rozsądnej, za każdy dzień pozostały do końca 2055 roku.
    Po za tym, to nie on wam wypowie, tylko wy się sami wyprowadzicie, bo umowa
    nic nie mówi na temat wysokości czynszu, który to wam natychmiast podniesie
    jak skończycie remont.
    Ja tam wolę konkrety.
    Czyli, że umowę nie można wypowiedzieć do dnia xyz, a w przypadku jej
    wypowiedzenia ponosi karę umowną w wysokości zys za każdy dzień pozostały do
    xyz oraz że czynsz wynosi abc i do dnia xyz nie może być zmieniony przez
    niego i jego prawnego następcę.

    W ogóle to radzę iść do prawnika.