  • 1. Data: 2007-03-23 17:59:11
    Temat: Proszę o poradę - wynajem mieszkania w kamienicy - PILNE
    Od: m...@p...onet.pl

    Witam!

    Mam taką ofertę: człowiek posiada kamienicę (własność prywatna).
    Oferuje mi tam wynajem mieszkania BEZTERMINOWO w zamian za wyłożenie
    przeze mnie kasy na remoncik. oferuje również zapis w umowie, że ON
    NIE BĘDZIE MÓGŁ NAM TEGO MIESZKANIA WYPOWIEDZIEĆ...

    Wiem, że podpisać można wszystko, ale czy taka umowa będzie zgodna z
    prawem i gościu nie będzie mógł się wycofać i nas wywalić powołując
    się na przepisy???

    Proszę o pomoc!

    Mariusz

  • 2. Data: 2007-03-23 18:36:39
    Od: "Anax WRC" <w...@i...pl>

    s.com...
> [...]

    >przeze mnie kasy na remoncik. oferuje również zapis w umowie, że ON
    >NIE BĘDZIE MÓGŁ NAM TEGO MIESZKANIA WYPOWIEDZIEĆ...

    hmm a co bedzie jak sprzeda kamienice?
    Anax

  • 3. Data: 2007-03-23 20:41:18
    Od: m...@p...onet.pl

    On 23 Mar, 19:36, "Anax WRC" <w...@i...pl> wrote:
    > Użytkownik <m...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomościnews:1174672751.740858.72570@e65g2000hsc.g
    ooglegroups.com...
    > Witam!

    > hmm a co bedzie jak sprzeda kamienice?
    > Anax

    Nowy właściciel przejmie obowiązki? Ale ogólnie czy takie rozwiązanie
    jak opisałem jest możliwe w świetle prawa?

  • 4. Data: 2007-03-23 20:42:11
    Od: m...@p...onet.pl

    On 23 Mar, 19:36, "Anax WRC" <w...@i...pl> wrote:
> [...]

    Nowy właściciel przejmie obowiązki? Ale ogólnie - czy taka umowa
    jest możliwa i zgodna z prawem???

  • 5. Data: 2007-03-23 22:51:39
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    <m...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]

    >przeze mnie kasy na remoncik. oferuje również zapis w umowie, że ON
    >NIE BĘDZIE MÓGŁ NAM TEGO MIESZKANIA WYPOWIEDZIEĆ...

    Wesołe.
    A co będzie jak wypowie?
    Po za faktem, że złamie umową nic więcej mu za to nie grozi, bo umowa nic
    więcej nie precyzuje.
    Więc dopiszcie jeszcze, że w przypadku wypowiedzenia umowy ponosi karę w
    wysokości np. rozsądnej, za każdy dzień pozostały do końca 2055 roku.
    Po za tym, to nie on wam wypowie, tylko wy się sami wyprowadzicie, bo umowa
    nic nie mówi na temat wysokości czynszu, który to wam natychmiast podniesie
    jak skończycie remont.
    Ja tam wolę konkrety.
    Czyli, że umowę nie można wypowiedzieć do dnia xyz, a w przypadku jej
    wypowiedzenia ponosi karę umowną w wysokości zys za każdy dzień pozostały do
    xyz oraz że czynsz wynosi abc i do dnia xyz nie może być zmieniony przez
    niego i jego prawnego następcę.

    W ogóle to radzę iść do prawnika.