    From: "Anna" <l...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prosba o pomoc.
    Date: Sat, 5 Apr 2008 14:07:01 +0200

    Użytkownik "Stasia" <h...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:ft7jp4$400$1@inews.gazeta.pl...
    > Jak skutecznie zmusic meza , do wywiazywania sie z podstawowych
    > obowiazkow?
    > Malzenstwo 31 lat stazu. On od zawsze naduzywa alkoholu.Zero
    > odpowiedzialnosci za dom , za oplaty itd. W chwili obecnej symuluje
    > chorobe i bierze za to jakies smieszne pieniadze.
    > Ja pracuje w budzetowce i jestem horrendalnie zadluzona.
    > Do tego dochodzi wstyd , jaki mnie dotyka , gdy ludzie widza go pijanego
    > (mieszkam w malej miejscowosci i jestem nuczycielem) badz lezacego na
    > chodniku.
> [...]

    w naszym pieknym państwie prawa
    nic nie możesz na to poradzić...prawie...
    nikt i nic nie zmusi męża do tego aby przestał pić (tzw. przymusowe leczenie
    wygląda tak w Polsce, że jak delikwent nie wyrazi zgody to sąd go nie
    skieruje na leczenie, a nawwt jak skieruje to on nie będzie chodził i nie
    wyrazi zgody i nikt mu nic nie zrobi....)
    aby wywiązywał się z obowiązków tez nic go nie zmusi....

    jednak możesz:
    1. przede wszystkim szukać pomocy dla siebie
    u Was nawet w małym miasteczku na pewno jest jakis ośrodek dla takich
    uzaleznionych i tam powinni być psychologowie oraz bezpłatni prawnicy,
    którzy poraqdzą co i jak.
    2. załozyć sprawę o znęcanie psychiczne i fizyczne (o ile to drugie
    wystapiło) i zbierać dowody w sprawie na męża... relacje świadków, wzywac
    policję (raporty), dowody na to że opłacasz wszystko sama itp...
    3. założyć sprawę o eksmisję z domu (dowody trzeba zbierać jak wyżej), ale
    jesli mąż jest zameldowany w domu nie będzie łatwo...choc jest to do
    zrobienia
    4. założyć sprawe o rozwód.

    nic innego nie zrobisz, choć możesz go skierowac na przymusowe leczenie,
    tyle, że tobie nic to nie da,a jemu pewnie tez nie (choć zdarzają się
    wyjątki, niestety potwierdzające regułę)....

    pozdr
    anka

    ps. jesli nie ma u was takiego ośrodka uzależnień to poszukaj w necie w
    jakims najbliższym mieście, miejscowości....