eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoProducent oszukuje na ilości?Re: Producent oszukuje na ilości?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Producent oszukuje na ilości?
    Date: Mon, 28 Jun 2010 17:40:09 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 39
    Message-ID: <i0afoq$5sr$1@news.onet.pl>
    References: <i04df6$1cg$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 62.121.118.98
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1277739611 6043 62.121.118.98 (28 Jun 2010 15:40:11 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 28 Jun 2010 15:40:11 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.1.10) Gecko/20100512
    Thunderbird/3.0.5
    In-Reply-To: <i04df6$1cg$1@news.onet.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:644194
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-06-26 10:23, Zbynek Ltd. pisze:
    > Witam
    >
    > Jest sobie pewien towar. Zwyczajowo pakowany po 100 sztuk. Od
    > dziesięcioleci. I nie tylko w naszym kraju. Nagle towar ten zaczął
    > być pakowany w ilości 90 sztuk. Ma także mniejszą wagę jednostkową o
    > kolejne 5-10%.
    > Fakt, że na opakowaniu już nie widnieje normalną czcionką "100
    > sztuk", lecz bardzo malutką, na brzegu opakowania, "90 sztuk". Więc
    > teoretycznie można powiedzieć klientowi: widziały gały co brały.
    >
    > Jest to towar, którego z racji swojego rodzaju, chyba nikt nie
    > przelicza.
    >
    > Ale jest też kolejne oszustwo(?)
    > Kod kreskowy na opakowaniu towaru w ilości 100, jak i w ilości 90
    > sztuk, jest identyczny. Niemożliwe jest sprzedawanie tego towaru w
    > innych ilościach niż całe opakowanie. Więc kod teraz odnosi się do
    > innej zawartości niż poprzednio.

    Kod kreskowy nie jest informacją przewidzianą dla konsumenta, ale dla
    sprzedawcy. Jeżeli producent świadomie przemilczał informację o zmianie
    parametrów towaru, MOŻE to podlegać odpowiedzialności z art. 10 ustawy o
    zwalczaniu nieuczciwej konkurencji

    >
    > No i pytanie podstawowe.
    > Czy ten sam kod kreskowy może być przypisany do różnej zawartości
    > opakowania towaru od tego samego producenta?
    >
    > Na 100% w handlu spotkały/spotkają się obie wersje opakowań na tej
    > samej półce. I klient może dostać jednocześnie obie wersje.
    >
    > Kontaktować się natychmiast z Inspekcją Handlową? Czy może UOKiK?
    >

    Jeżeli opakowanie wprowadza klienta w błąd, co do ilości towaru, to może
    to być zaniechanie wprowadzające w błąd konsumenta z art. 6 ustawy o
    przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1