  • Data: 2004-06-07 10:09:44
    Temat: Re: Proces nakazowy.
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 7 Jun 2004 11:00:14 +0200, Konrad vel Legislator naskrobał(a):

    > Nie wydaje mi sie. Przeciez przedsiebiorce moze reprezentowac
    > nie tylko zarzad - w przypadku np. spolki. Takze tzw. przedsiebiorca
    > jednosobowy nie musi wcale sam dokonywac wszystkich czynnosci
    > prawnych i moze poslugiwac sie pelnomocnikami. Jezeli mam wiec
    > do czynienia duza firma i a np. ty jako dostawca wystawiasz
    > fakture a podpisuje ja pracownik przedsiebiorcy zajmujacy sie
    > np. zaopatrzeniem to nie widze powodu aby sad nie uznal takiej faktury.

    uzna ale do postępowania upominawczego.

    > Jezeli uznalibysmy, ze np. tylko zarzad dokonuje _wszystkich_ czynnosci
    > to portier spolki nie moglby nigdy kupic gazety w kiosku dla firmy.

    Mylisz czynności od zwykłego zarządu i od zobowiązań . Jezeli ktoś komuś
    daje na termin to przecież nie z automatu ale na podstawie dokumetów
    firmowych. Zwykle podpisuje sie stosowną umową (podpisą przez zarząd ) z
    odbiorcą i odbierać faktury może sobie kto chce byleby miał upoważnienie.
    Czy fakturach płatych gotówkowo to nie ma znaczenia.

    > Oczywiscie znaczenie ma tez wartosc umowy, ale jezeli chodzi o zwykle
    > czynnosci, dostawa biezacych materialow etc, to naprawde nie ma sie
    > co obawiac. Takie jest moje stanowisko, moze jest ktos bardziej w tym
    > obeznany i chce sie podzielic doswiadczeniami.

    a pokaż mi gdzie jest sprecyzowany zwykły zarząd. Nie ma w całym Polskim
    prawie. To pojęcia powinno być uściślone w umowie spółki to wszystko. I to
    ona decyduje kto co może.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org