  • Data: 2010-04-14 08:14:21
    Temat: Re: "Procedury"...
    Od: to <t...@a...xyz> szukaj wiadomości tego autora

    Liwiusz wrote:

    > Nie rozbiłby się, wypadek to taki mało prawdopodobny zbieg
    > okoliczności, że jakakolwiek zmiana przebiegu wydarzeń spowodowałaby, że
    > by do niego nie doszło (późniejszy o 15 sekund start, podejście pod
    > innym kontem do lotniska, lepsza, lub gorsza koncentracja pilotów i
    > milion innych szczegółów, które nie uzasadniają tezy, iż "wypadek
    > zdarzyłby się czymkolwiek by się leciało").

    Nie sprawdzaj do absurdu. Niemal każdy wypadek to mało prawdopodobny
    zbieg okoliczności, a jednak inwestuje się w najróżniejsze systemu
    bezpieczeństwa, żeby to niewielkie z matematycznego punktu widzenia
    ryzyko jeszcze zmniejszyć. Nie jestem ekspertem jeśli chodzi o lotnictwo,
    ale patrząc na inne branże mogę przypuszczać, ze przez 50 lat konstrukcja
    samolotów zmieniła się na tyle, że pozwoli wyjść cało z wielu "mało
    prawdopodobnych zbiegów okoliczności" w których samolot zaprojektowany 50
    lat temu rozbiłby się praktycznie na pewno.

    --
    cokolwiek