  • 1. Data: 2005-12-09 08:55:48
    Temat: Re: Problemy z firma KRUK oraz innymi krwiopicami
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    h...@g...com napisał(a):
    > MAM pytanie czy oni moga tak sobie sprzedawac moje dane kolejnej
    > firmie???

    Raczej tak.

    > czy sprawa nie ulegla juz przedawnieniu??

    Przedawnienie nie powoduje, że długu nie można dochodzić, powoduje
    jedynie że w przypadku podniesienia takiego zarzutu w sądzie to
    dochodzenie będzie nieskuteczne.

    > rzekoma firma
    > secapital podaje ze bede "spalony" w calej unii europejskiej.

    Hehehe.

    >Wiem ze okres przedawnienia dla dlugów
    > okresowych wynosi 3 lata, ale czy w tym przypadku ma to zastosowanie??

    Nie wiem, być może ma zastosowanie przepis mówiący o 2 latach. W każdym
    razie albo jedna albo druga opcja, na pewno nie dłużej niż 3 lata.

    > Czy podczas rozmowy tel. kiedy rozmawialem z nimi o ew, splacie dlugu w
    > ratach czy przypadkiem nie przedawnilo to biegu przedawnienia.

    Zależy co powiedziałeś, czy nagrywali rozmowę i czy chcieli by próbować
    udowadniać uznanie na tej podstawie (nie słyszałem o takim postępowaniu).

    > Dodam, ze pierwsza firma która mnie scigala bylo intrum justitia i
    > to oni wyludzili ode mnie 100 zl na poczet dlugu w 2003 r, czy to
    > przypadkim nie przerwalo biegu przedawnienia??

    Nie wyłudzili, tylko odzyskali od niesolidnego dłużnika część długu. Ale
    biegu przedawnienia to nie przerwało, jeśli nie podpisałeś jakiejś ugody
    czy deklaracji spłaty w ratach. Wpłata częściowa jest uznaniem długu w
    tylko w tej części.

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin